Az ál-liberális Orbán

2016. június 20. 14:03 - hajdunorablogja

Orbán Viktor meghirdetett küszöbön álló álságos beavatkozása a brit népszavazási kampányba átlátszó kísérlet saját katasztrofális Európa-politikája következményeinek mérséklésére - elsősorban Magyarországon. 

Beavatkozása ugyanis nem a brit közvéleménynek szól, hanem - miként egész úgynevezett külpolitikáját - azt főként hazai fogyasztásra szánja. Orbán neve ugyanis Nagy-Britanniában valószínűleg semmit nem mond senkinek. Ha mégis valamit, akkor ő az a politikus, aki bratyizik az oroszokkal - ez különösen jól hangzik brit fülekben. Aki protekcionista gazdaságpolitikájával a brit multikat is (például Tesco) a nem működő európai belső piacra emlékezteti. És aki a legfontosabbként:  illiberalizmusával, nacionalista retorikájával mindannak pontosan az ellentétét képviseli, amire a brit társadalom liberális értékrendje épül.

Orbán kampányának abszurditását jól jellemzi két nem akármilyen befolyású lap, az Economist és a Financial Times eheti, a brit bennmaradást támogató vezércikke, amelyben mindkettő a szavazókat a világ, Európa és Nagy-Britannia liberális rendjének megőrzésére hívja fel. 

alsagos_1.jpg

Orbán joggal fél attól, hogy meggondolatlan kvótanépszavazási ötlete kapcsán rajta marad az Európa-ellenesség bélyege, és a közelesen beinduló, átfogó európai reform-folyamatban kívül reked a tárgyalások fő áramán és képtelen lesz a magyar érdekek érvényesítésére. Külföldön most ezzel az amatőr ötlettel próbálja magáról mosni az euroszkepticizmus mind égetőbb bélyegét.

Az pedig már csak hab a tortán, hogy a brit Brexit-hívők egyik fő érve a népszavazási kampányban a migráns-ellenesség, vagyis a Nagy-Britanniában élő és dolgozó magyarok ellen - is - irányuló hangulatkeltés. Ez méltó párja az Orbán által is szított magyarországi idegenellenességnek. És egyúttal újabb adalék Orbán kampányának hitelességéhez.

194 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hajdunora.blog.hu/api/trackback/id/tr398825028

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.06.20. 14:42:06

Mi köze a liberalizmusnak az EU támogatásához? Semmi.

snorbi 2016.06.20. 22:52:34

@BircaHang Média szerkesztősége: OFF, és nem piszkálódásnak számom, tényleg csak egy őszinte és ártatlan kérdés: neked az a munkád, hogy minden blogbejegyzéshez írsz egy pár szavas kommentet? Úgy értem, valaki fizet neked ezért, vagy valamilyen más módon pénzt keresel vele? Csak mert tippem szerint ez rengeteg időt elvesz... ha pedig van mellette egyéb munkád, hogy a csudába egyezteted össze a kettőt? Szerintem nem alaptalan a kíváncsiságom: "BircaHang Média szerkesztősége 38 bejegyzést írt és 2097 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban."

Szalay Miklós 2016.06.20. 22:58:08

Akit kicsit közelebbről érdekelne a politikai (és gazdasági) bal- és jobboldal, a liberalizmus és konzervativizmus mibenléte, az ezt nézze meg:

egyvilag.hu/temak.shtml#temaid073

(A legfelső sor a kép tetején, "Bal oldal - Jobb oldal". Az írás doc és pdf formátumban tölthető le. Ez egyébként egy nagyobb mű egy darabja, mely megpróbálja módszeresen, de azért érthetően elmagyarázni, hogyan működik a világ.)

lehet más a handa-banda 2016.06.20. 23:12:06

" Orbán neve ugyanis Nagy-Britanniában valószínűleg semmit nem mond senkinek. "

Viszont mindenki Hajdú Nóráról beszél, csak Magyarországon nem tud róla senki

Kalap úrfi 2016.06.20. 23:17:10

eddig azthittem ovitól retteg az egész eju, ettől a cigány-náci-fasiszta-kommunista-antiszemita embertől, erre meg kiderül, h senki sem ismeri? MIÉRT TÁJÉKOZTATTOK ENGEM ÁLLANDÓAN FÉLRE??

VT Man 2016.06.20. 23:47:15

Hűűű.... ha ez a hazai ellenzék színvonala, akkor azt hiszem egy darabig nem megyek haza.

Orbán és Hajdó Nóra között lehet választani?

Hát bocs, de akkor még Orbán is jobb.

Most épp az a baj, hogy kiállt az EU-ba maradás mellett Orbán? Normális?

kgaba82 2016.06.20. 23:48:05

A vidéki angolok számára ő a magyar miniszterelnök, aki megmondta a "frankót" a szíriai migránsokkal kapcsolatban. A nevét nem jegyezték meg.

BéLóg 2016.06.21. 00:30:54

Már elnézést, de nemrég egy brit politikusnő külön hivatkozott Orbán Viktorra.
Biztos nem kérdezte meg előbb Együttesünket, hogy ezt szabad-e.

2016.06.21. 05:46:48

Már bocs, de a britek, magasan tesznek Orbánra és a bégetőire.
Úgy vannak vele mint az oroszok, a németek, a franciák. Nem nagyon érdekli őket.
Magasról tesznek rá , hiszen " a kutya ugat, a karaván pedig halad " .

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.06.21. 05:55:07

@snorbi:

Független civil vagyok, nem kapok egy fillért se, se párttól, se más érdekelt szervezettől közírói munkásságomért.

Igen, van rendes munkám: szürke aktatologató vagyok egy multinál.

Hogyan egyeztetem össze a munkát ezzel? Úgy, ahogy mindenki más.

Nzoltan 2016.06.21. 06:15:10

Magyarországnak fontos Anglia bennmaradása, mert egy csomó kérdésben mint pl. a bevándorláspolitika, bizony fontos szövetségesünk az EU-nak nevezett bürokráciaszarkupacon belül. Kb. ennyi.

midnight coder 2016.06.21. 06:57:15

Ebben a postban alapvetően két ordas hazugság van:

1. Európa = liberalizmus. Nem. Ez a liberális vadhajtás kb. úgy 30 éve jellemző. Európa pedig már itt van, több mint ezer éve.
2. Aki a kvótarendszer ellen harcol, az Európa ellen harcol. Nem. Aki a bevándorlást bármilyen formában támogatja, az Európa Afrikává változását támogatja. Az európai civilizáció - ami _nem_ liberalizmust jelent - felszámolását támogatja.

Amúgy nekünk hosszú távon annyira nem feltétlenül jönne rosszul a BRExit. Egyfelől, nyilván csökkenne a támogatás. Másfelől viszont kis hazánkban azokon a területeken ahol érteni is kell valamihez, már most munkaerőhiány van. Több szakember = több emiatt ideköltözött multi = több adóbevétel.

2016.06.21. 07:09:05

@midnight coder: A társadalmi berendezkedéseket és paradigma időszakokat mérlegelve, a törzsszövetségi rendszerek, rabszolgatartó köztársasági, monarchikus rendszerek, hűbéri társadalmi rendszerek éltek a legtovább Európában. Tehát ezek szerint Európa feudális rendszert mondhat magáénak például mert a liberalizmusnak csak 30 éve volt? (ez a 30 év liberalizmus is szamárság...)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.06.21. 07:30:25

@BircaHang Média szerkesztősége: És az, hogy valahogy mindig az orosz propagandát fújod? Független, mi? Hahaha.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.06.21. 07:31:26

@lehet más a handa-banda: Nem ez volt a kérdés, de nyilván nem jutott el az agyadig. Csak annyit tudsz: "báncsák a viktort -->kezdjünk karaktergyilkolni. " Ősi román és fideszes tempó.

midnight coder 2016.06.21. 07:37:16

@je suis chauve: Európa nem az elmúlt 30 évben lett az, ami. Még csak nem is az elmúlt 100 évben. Európa a Notre Dame székesegyház, a Colosseum, az Eiffel torony, a Loire völgyi kastélyok, a Szent István bazilika, Michelangelo, Leonardo da Vinci, Shakespeare, Beethoven, Bach, Csajkovszkij, Gallilei, Newton, stb. És nincs köze azokhoz az iszlamistákhoz akik ma lelkesen robbantgatják szét a saját történelmüket, nincs köze a nőket ketrecben megégető félállatokhoz, sem a kedves családjukhoz akik itt kérnek menedéket a másik hasonló csapat elől, akiknek a családja pedig Európa épp egy másik pontján készül ide telepedni. Miközben pedig legfőbb szövetségesünk amúgy épp az IS-sel vállvetve folytat népirtást a kurdok ellen.

2016.06.21. 07:57:34

@midnight coder: Nekem feleslegesen tartasz művtöri előadást, én szinte naponta átesem rajta... Amúgy menj ki Párizsba, Bambergbe, Aachenbe, élj ott pár hónapot és rájössz, hogy Európa nem olyan mint amit a sajtópropagandából megtudsz róla.

Nzoltan 2016.06.21. 08:08:48

@je suis chauve: De már nem lesz újabb 30 éve.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.06.21. 08:24:14

@Narancsos Ödéma:

Azaz azt állítod, a magyar ballibek Soros propagandáját fújják?

2016.06.21. 08:50:45

@Nzoltan: Amit írtál teljesen indokolatlan, minden tekintetben.

vajdasagi 2016.06.21. 08:52:54

@Nzoltan: Európának nagyon is lesz még 30 éve, sőt remélhetőleg sokkal több is. Azt csak az itteni sajtópropaganda mondja. hogy a nyugat a végnapjait éli. Jelentem: nagyon jól van. Lehet, hogy a növekedés lelassult, de még ha nullára csökkenne, akkor sem lenne baj: igen magas szinten szerintem stagnálni is szabad.

Sokkal kevesebben éheznek nyugaton, mint bármikor eddig. Sokkal kevesebb az írástudatlan, mint bármikor eddig. Sokkal többen engedhetik meg maguknak, hogy elmenjenek nyaralni, mint a történelem során bármikor.
A nyugati rokonaim a korábbi évtizedekben elég gyorsan vagyonosodtak, és költöztek egyre nagyobb és fényűzőbb ingatlanokba: most ez a "gyarapodás" kétségtelenül lelassult. De szó sincs visszaesésről. Egyre több a jómódú.

Nyugat Európa értékrendjével is sokkal kevesebb baj van, mint amit a sajtó sugall. nem rosszabb az, mint 100 éve volt, vagy mint 200 éve.

Egy kicsit szenzációhajhász az újságírás, egy kicsit meg a mi "urainknak" áll érdekükben elhitetni velünk, hogy arra nyugaton nagy a baj. és végül van a Birca, aki Putyin bérence, és ezért hablatyol össze-vissza.

.Gordon Gekko. 2016.06.21. 09:05:08

Lehet horbán állibsi, hajdúnóráék viszont nem is léteznek....

AdamTheTux 2016.06.21. 09:08:23

@midnight coder: Azért én óvatosabban fogalmaznék a helyedben mind a brexit, mind pedig az európai kulturális örökség kapcsán.

Egyrészt ha a brexitet követően kvázi kitoloncolnák a szigetországban dolgozó külföldieket, azoknak csupán egy töredéke jönne haza és keresne munkát Magyarországon, a többésg valószínűleg elhelyezkedne egy másik európai országban. Pár napja olvastam egy elemzést - gyakorlatilag csak a vendéglátóipari dolgozók azok, akikre egy brexit után esetleg kisebb szükség lehet a várhatóan a kilépést követő recesszió miatt. A multik jó dolgok - legjobb munkahelyeim mind külföldi anyacégek magyarországi irodái voltak - viszont sokkal nagyobb szükségét érzem annak, hogy ne az állam csecsén élősködő óriásbébiket, hanem valódi, a piacra született és a piacon megedződött vállalkozások tudjanak létrejönni - hosszú téma, csak kulcsszavakkal szükség van: stabil és (kis)vállalkozás-barát szabályozási környezetre, a munkabérre (és különösen az alacsony bérre) rakódó terhek csökkentésére, sokkal erősebb bankszektorra és a mostaninál sokkal hatékonyabb oktatási rendszerre.

Ami Európa kulturális örökségét illeti... Szerintem a klasszikus európai műveltség az ókori görög és római kultúrából fakad. Különösen a Római Birodalom igen toleráns volt vallásokkal szemben (is). A keresztény vallást főként azért kezdte üldözni Róma, mert a monoteista vallásra áttérő hívek elutasították a császár isteni mivoltát, s ezzel a kor felfogása szerint lényegében felségsértést követtek el. Érdekes jelenség, hogy a katolicizmus - amely valójában nagyon is aggresszív egyház - római államvallássá válásával szinte egy időben gyakorlatilag minden pogány vallást be is tiltott a korábban oly toleráns birodalom. Az utóbbi években felemlegetett "keresztény hagyomány" valójában egy romatikus képzelgés. A katolikus egyház nagyjából ezerötszáz éven keresztül élősködött minden (európai) országon, és nem volt szégyenlős eszközök tekintetében. A legtöbb mostani európai nép őse valamelyik régi pogány nép: germánok, gallok, hunok. szlávok. A görögök és rómaiak is politeista népek leszármazottai, ezért úgy gondolom, tévedés a kereszténységet minden fölé emelni, az csak egy időszak volt Európa történelmében.

Végül, de nem utolsósorban: az iszlám nem egyenlő a radikális terrorszervezetekkel, azok nagyjából az 1970-es évek óta léteznek. A két vallásnak (kereszténység és iszlám) nincs mit egymás szemére vetni. A spanyol konkvisztádorok gyakorlatilag megsemmisítették az összes dél-amerikai civilizációt, de szerte a világban szörnyű pusztítást végeztek a katolicizmus zászlaja alatt. Ez döntően a világi befolyás csökkenésével változott meg, s szelídült a ma ismert egyházzá a Katolikus egyház.

Európa védendő értéke tehát nem a nemzeties keresztényi romantikus álom, hanem a szabad gondolkodás vívmánya, ami az ókori görög és római civilizációig nyúlik vissza. A konzervatív iszlám hívők valójában erre jelentenek veszélyt, és azért nehéz kezelni a helyzetet, mert az iszlám vallás és az iszlám világi vezetés nagyon szorosan össze van olvadva, ami miatt nehéz megértetni, hogy ez így nem helyes.

cipraszon 2016.06.21. 09:10:59

Hajdu Nóra képzelt egy világot magának és abba elhelyez szereplőket elképzelt reakciókkal. Vagy csak egyszerűen hazudik és csúsztat. De inkább az előbbi. De még inkább valamiből neki is élnie kell. És erre az álliberális életre trenírozták.

Conchobar 2016.06.21. 09:11:04

"Orbán neve ugyanis Nagy-Britanniában valószínűleg semmit nem mond senkinek. Ha mégis valamit, akkor ő az a politikus, aki bratyizik az oroszokkal - ez különösen jól hangzik brit fülekben." - Értem én, hogy a riválisról szólva minden marhaságot össze kell hordani, de a sok marhaság között azért értelmes dolgot is el kellene helyezni. Például azt, hogy a brit politika az unióban leginkább a visegrádiak támogatására számíthat, és fordítva is igaz. A brüsszeli központosító törekvések ellen a visegrádiak erős szövetségese Nagy-Britannia, ezen szövetséges elvesztését szeretné meggátolni az Orbán-kormány a maga eszközeivel

Ballib cenzúrázók réme 14 2016.06.21. 09:15:56

Nórikám kedves !

Hihtetetlenül ostoba picsa vagy te.

A migránsoknak jól látod van köze a Brexithez.
Méghozzá annyiban van, hogy ha a migránsseggnyaló muszlimok milliót EU-ba telepítő ballib elkúrók ideológiája érvényesül, akkor nem csak az Angolok menekülnek majd, hanem minden éppeszű ember.

Szerencsére, az EU egybe marad, mert a ballib kormányk sorban vesztik el a választásokat, folyamatosan gyengülnek EU szerte, és így hála az égnek, az EU is egybe maradhat, és a muszlim honfoglalást is megállítjuk.

Minden igyekezetetek ellenére !

chrisred 2016.06.21. 09:38:14

@midnight coder: Az európai liberalizmus kezdeteiről érdeklődj Stuart Károly és Capet Lajos polgároknál. :)

.Gordon Gekko. 2016.06.21. 09:41:17

@Ballib cenzúrázók réme 14: igy van, a brexit népszerüségének egyik oka az európában randalírozó buzulmán hordák.

chrisred 2016.06.21. 09:45:23

@AdamTheTux: az európai kultúra két fő tartópillére a zsidó-keresztény és a görög-római hagyomány. A liberalizmus az utóbbi eszmerendszerhez tartozik, a humanista, emberközpontú világnézet megnyilvánulása, mint ami a reneszánsz volt a művészetben.

Piszkos Freud 2016.06.21. 09:52:30

"Beavatkozása ugyanis nem a brit közvéleménynek szól, hanem - miként egész úgynevezett külpolitikáját - azt főként hazai fogyasztásra szánja."

TÉVEDÉS.
1: Egy hirdetés nem beavatkozás
2: A célja nem belpolitikai, sokkal inkább az, hogy a Ny-Eu-i emberek szemében megjelenő Orbán vagy magyar kormány képet változtassa kicsit - EU ellenesből EU kritikusra. Vagy valami ilyesmi.

Piszkos Freud 2016.06.21. 09:58:49

@chrisred: "az európai kultúra két fő tartópillére a zsidó-keresztény és a görög-római hagyomány. A liberalizmus az utóbbi eszmerendszerhez tartozik,"

Noha nem értek veled teljesen egyet, ez nem számít. A lényeg ugyanis az, hogy a muzulmán bevándorlók pont ezeket a tartópilléreket kezdik aknamunkával döntögetni (most még csak finoman). A liberális migráncs-simogatók pedig saját magukat aknázzák alá. (Ha ez nem világos, akkor maguk alatt vágják a fát.)

exterminador 2016.06.21. 10:01:01

@Keményen Dolgozó Gyíkember: Hűha! Soros szerint is hiba lenne kilépni az EU-ból? Egy platformra került Orbánnal? Micsoda összefonódások lehetnek itt a háttérben!

Conchobar 2016.06.21. 10:02:49

@chrisred: "A liberalizmus az utóbbi eszmerendszerhez tartozik, a humanista, emberközpontú világnézet megnyilvánulása, mint ami a reneszánsz volt a művészetben." - Az embernek olyan érzése támad, hogy ezt már hallotta évtizedekkel előbb. Csak akkor nem a liberalizmussal kapcsolatban, hanem a kommunizmussal (helyesebben az akkori értelmezés szerinti szocializmussal) kapcsolatban. Arcpirulás nélkül összeköti a görög-római hagyományt a liberalizmussal, nem zavarja, hogy majd' másfél ezer évnyi hiátus van a kettő között (egyébb logikai bukfencekről már nem is beszélve)

chrisred 2016.06.21. 10:24:09

@Conchobar: Sőt, a reneszánszt is arcpirulás nélkül kapcsoltam össze a görög-római hagyománnyal, pedig nagyjából ugyannyi idő választotta el tőle. Igaz, hogy a ókori görög művészek régen meghaltak, de fennmaradtak az alkotásaik. Ahogy Hobbes sem személyesen ismerte Thuküdidészt, csak a műveit fordította.

Ballib cenzúrázók réme 14 2016.06.21. 10:27:26

@Conchobar:

Ezt jól látod.

Olyan dolgokat, melyeket egyébként a demokratikus tömeg soha nem hagyna jóvá, nem szavazna meg, csak olyan nemes és megkérdőjelezhetetlen eszmék segedelmével tudják a népnyúzók ráeröltetni az országokra, társsadalmakra, mint pl a liberalizmus, vagy kommunizmus.

Ha nem értessz pl a liberlaizmus nevében véghezvitt agybajjal egyet, akkor egyből rád is kenik a lemoshatatlan tapaszt, hogy te nem vagy liberális.
Holott lófaszt nem. Minden ember liberális. Csak nem mindenki erőszakolja meg mások akaratát, szólás és véleményszabadságát, valamint a demokráciát a liberalizmus nevében.
Hanem leginkább csak azok, akik büszkén liberálisnak hazudják magukat.

chrisred 2016.06.21. 10:33:28

@Conchobar: Mellesleg én soha nem hallottam, hogy a kommunizmus bármilyen formában is visszanyúlt volna az ókori hagyományokhoz, pláne a görög-rómaihoz. Ha már, akkor inkábbb az őskeresztény kommunákat tekintették előképeknek. De a lényeg az volt, hogy a történelmet a társadalmi osztályok közti harc egyenes ívű fejlődésének tekintették, aminek a csúcspontja a kommunizmus elérése. Tehát a múltat lezártnak nyilvánították.

s 2016.06.21. 10:37:11

Ember, hogy nézel már ki? Mint akit egy heti segg részeg fetrengésből pisztolylövéssel ébresztettek. Szánalom.

s 2016.06.21. 10:39:54

"Orbán neve ugyanis Nagy-Britanniában valószínűleg semmit nem mond senkinek."

Ám ezzel szemben Magyarországon is pont ez a helyzet. Ez egy senkiből lett valaki. Egy putris cigány. Alul művelt, értelmi sérült vadbarom. Ki a fasz ez egyáltalán?

s 2016.06.21. 10:43:29

"Külföldön most ezzel az amatőr ötlettel próbálja magáról mosni az euroszkepticizmus mind égetőbb bélyegét."

Inkább csak a pénz kell neki, amit ez eu ide kifizet. Meg az angliai munkahelyek, ahova a magyarok egy része kimenekült a szánalom fos magyar gazdaság elől.

s 2016.06.21. 10:47:09

@VT Man: Az a baj, hogy azt sem tudja, mit akar. Egy következetlen fasz. Pénz kell neki mindenekelőtt, hogy ne bukjon el előbb, mint sejteni lehet.

s 2016.06.21. 10:50:09

@Nzoltan: Meg geci sok pénzt is befizetnek. Amiből geci sokat mi kapunk meg. Mármint orbán barátai és ismerősei.

2016.06.21. 10:52:04

@Ballib cenzúrázók réme 14: Nagyon tévedsz. Az angol csak téged utál. Nigel Farage mondta , hogy a Brexit után, a kieső munkaerőt a volt gyarmatokról , a vízum megszerzésének könnyítésével fogják pótolni.....lásd még: Pakisztán.....muszlim....
Tehát ők egyáltalán nem félnek, csak hülyék. Mint te.
Valamint: jelenleg az angolok francia területen szűrik a bevándorlókat. Calais. Ha kilépnek, ez megváltozik, a csalagúton beérkező szíreket Doverben kell majd tárolni, elbírálni, vosszaküldeni....öngól.

s 2016.06.21. 10:54:58

@midnight coder: "Amúgy nekünk hosszú távon annyira nem feltétlenül jönne rosszul a BRExit."
Igaz. Minket ez már rövid távon kicsinálna. Szerinted orbán apád miért kapálódzik?

"Több szakember = több emiatt ideköltözött multi = több adóbevétel. "
Ahogyan azt Móricka elképzeli. A szakemberek száma csak az egyik komponens egy befektetési döntésben. Nem csak ezen múlik, majd rádöbbentek ti is.

2016.06.21. 10:55:51

@Ballib cenzúrázók réme 14: Ezzel szemben a feudalizmus és az önkényuralom demokratikus volt. VIII: Henrik is megkérdezte a népét, Elszakadjon-e a római anyaszentegyháztól, vagy ne? Természetesen mindannyian tanultuk, hogy Horthy is népszavazásra bocsájtotta a II. világháborúba való belépésünk kérdését, és önkéntesekből töltötte fel a Don-kanyarba induló seregünket.

2016.06.21. 10:58:50

@midnight coder: Ugyanmár! Mindenki tudja, hogy a londoni magyar sikertelen bölcsész. Aki mosogat egy pubban. Mit kezdenél vele idehaza? Hiány van könyvtár-ideológia szakos bölcsészekből???? Avagy Magyarországon lesz a McDonalds centrális mosogatója? Te nem olvasol kormánypropagandát? Lemaradsz a tényekről! Már Bayer megmondta....

Conchobar 2016.06.21. 11:02:05

@chrisred: "Sőt, a reneszánszt is arcpirulás nélkül kapcsoltam össze a görög-római hagyománnyal, pedig nagyjából ugyannyi idő választotta el tőle" - Ha ~400 évet nagyjából 0-nak tekintjük, akkor ugyanannyi idő választotta el. A reneszánsz esetében nem opcionális az összekapcsolás, hiszen a reneszánsz tudatosan és deklaráltan nyúlt át 1000-1200 év fölött. A Napóleont követő évtizedekben megjelent liberalizmus viszont semmi ilyen átnyúlást nem deklarált. A liberalizmusnak semmilyen tekintetben nem lehetett előképe a rabszolgasággal összekapcsolódó görög-római hagyomány, illetve a feudalizmussal összekapcsolódó, a feudalizmus keretei között létrejövő reneszánsz. Ezek csak a te fejedben tudnak összekapcsolódni. Gondolom, a reneszánsz, humanizmus és görög-római hagyomány mellett a liberalizmus a te fejedben még a szeretettel, boldogsággal, gazdagsággal és a sikerességgel is összekapcsolódik

Conchobar 2016.06.21. 11:05:31

@chrisred: "Mellesleg én soha nem hallottam, hogy a kommunizmus bármilyen formában is visszanyúlt volna az ókori hagyományokhoz, pláne a görög-rómaihoz." - Mert a liberalizmus visszanyúlt? (nem a visszanyúlásra vonatkozott a megjegyzésem. Olvasd el figyelmesen 'Ballib cenzúrázók réme 14' kommentjét)

2016.06.21. 11:05:35

@midnight coder: Másfelől viszont kis hazánkban azokon a területeken ahol érteni is kell valamihez, már most munkaerőhiány van. Több szakember = több emiatt ideköltözött multi = több adóbevétel. "

Tehát leírtad, azért jó, ha hazajönnek Angliából, mert nincs szakképzett munkaerő. Magyarul csak a selejt maradt otthon....eleddig hazaáruló liberálgecik voltak. Most a haza megmentői????
Egyébként számoljunk: ha hazatoloncolnak 200 ezer magyart, annak a fele rendelkezik használható szakképesítéssel. A másik fele növeli a munkanélküliséget....viszont a hazautalt pénzek drasztikusan csökkennek....tudod, a GDP 3 azaz három százalékát kitevő összegről van szó....tehát hülyeséget írtál, ez nekünk nagyon nem jó. Orbán már tudja, te sosem fogod felfogni....

s 2016.06.21. 11:08:31

@AdamTheTux: "a klasszikus európai műveltség az ókori görög és római kultúrából fakad"

Értékes fejtegetéseidet azzal egészíteném ki, hogy a mai európai civilizáció rendkívül sokat köszönhet az arab tudósok és művészek munkáinak is. A reneszánsz időszak közvetlen előzménye volt a fejlett arab tudománnyal (orvoslás, matematika, csillagászat) való megismerkedés a kereskedelem során és ezen eredmények beépítése az európai (akkor kétségkívül fejletlenebb) tudásba.

"A konzervatív iszlám hívők valójában erre jelentenek veszélyt, és azért nehéz kezelni a helyzetet, mert az iszlám vallás és az iszlám világi vezetés nagyon szorosan össze van olvadva"

Ahogyan korábban Európában is össze volt olvadva a világi és a vallási hatalom.

s 2016.06.21. 11:11:17

@Conchobar: "A brüsszeli központosító törekvések ellen a visegrádiak erős szövetségese Nagy-Britannia"

Akkor lépjünk ki mi is. ŐŐŐŐŐŐőőőőő...őőő. Vagy várjál csak. Akkor nincs pénz. Akkor ne lépjünk ki. És ők se. Mert akkor sincs pénz.

Conchobar 2016.06.21. 11:13:17

@Könnyen elkaptuk, uram!: " Ezzel szemben a feudalizmus és az önkényuralom demokratikus volt. VIII: Henrik is megkérdezte a népét" - Meg Merkel is megkérdezte a népét a migránsok beengedése felől...Csak a rizsa változott. A középkorban Isten kegyelmére hivatkoztak az uralkodók, manapság meg a választás eredményére hivatkoznak. Tagadhatatlanul léptünk valamennyit előre

s 2016.06.21. 11:13:30

@Ballib cenzúrázók réme 14: Te, hülyegyerek. Lajosokból volt 14. Bár abból valakinek lebaszták a fejét.

s 2016.06.21. 11:16:57

@exterminador: Soros pénzelte orbán tanulmányait. Erről szeretnének mindketten elfeledkezni. Bár szerintem Soros szégyenli jobban.

Conchobar 2016.06.21. 11:18:35

@s: "Akkor lépjünk ki mi is." - Ez a kilépés honnan jött elő? Még Vona Gáborék se beszélnek már jó ideje kilépésről

s 2016.06.21. 11:19:15

@Conchobar: Miért? Ha jól emlékszem volt dialektikus materializmus is. Ott Hegelt kovácsolták össze Lenin elvtárssal, aztán mégsem szisszent fel senki. Mert nem volt szabad.

s 2016.06.21. 11:21:22

@Conchobar: Gondoltam David Cameron erős szövetségeseként mi is az asztalra csaphatnánk. Ne érezze már magát annyira egyedül szerencsétlen fickó.

chrisred 2016.06.21. 11:22:20

@Conchobar: Reneszánsz: 15-16. század, liberalizmus (Hobbes, Locke, francia felvilágosodás): 16-18. század. Nem találom azt a 400 évet.

2016.06.21. 11:23:24

@Conchobar: Jó a csubakka védekezésed, csak értelmetlen. Ugyanis én nem hivatkoztam a demokrácia és a liberalizmus ellentmondására...öngól.

nemecsekerno_007 2016.06.21. 11:26:11

Annyira vérszegény ez így. És ezzel akarjátok a patás Orbánt leváltani?! Hány éves is vagy te királyfi? :(

nemecsekerno_007 2016.06.21. 11:29:46

@s: A V4-ek együtt már tényező egy kb. 80 milliós piac. Nem kell magunkat túlértékelni, de legalább képviseljük az érdekeinket amennyire lehet. Orbán egyébként többször mondta, hogy az Eu-ban a helyünk, de ez nyílván nem azt jelenti, hogy mindent be kell sz****ni amit Brüsszelből mondanak. Az inkább a ún. "baloldali-liberális" oldalnak a mentalitása, hogy ami Brüsszelből jön azt szélesre tárt farpofával fogadják. És azt szeretnék ha mások is így tennének, különben fasiszták.

2016.06.21. 11:30:15

@Conchobar: Merkelt a saját népe zavarja el. Az uralkodóknál ez kicsit nehezebben ment....de semmiképp nem demokratikusan.

Conchobar 2016.06.21. 11:30:18

@s: "A reneszánsz időszak közvetlen előzménye volt a fejlett arab tudománnyal (orvoslás, matematika, csillagászat) való megismerkedés a kereskedelem során és ezen eredmények beépítése az európai (akkor kétségkívül fejletlenebb) tudásba." - Azért nem ugyanaz átvenni, folytatni és továbbfejleszteni egy egész kultúrát, vagy átvenni egy másik kultúrához tartozó nép néhány tudományágának bizonyos vívmányát. Nemcsak az araboktól, hanem Kínából is vettünk át dolgokat (rakéta, selyem, porcelán stb.), sőt z amerikai indiánoktól is (dohány, paradicsom, kukorica termesztése)

s 2016.06.21. 11:30:54

@Conchobar: "a liberalizmus a te fejedben még a szeretettel, boldogsággal, gazdagsággal"

Ha a tiedben nem, akkor vedd le a történelem könyveidet a polcról - ha vannak ilyenek egyáltalán - és lapozzad át őket újra. A liberális berendezkedésű államok messze jobban teljesítettek minden vonatkozásban, mert ez volt a HATÉKONYSÁG egyik legfontosabb összetevője.

2016.06.21. 11:31:54

@nemecsekerno_007: Szép az állami propaganda, csak nem igaz....

Netuddki. 2016.06.21. 11:33:45

Áh, ez a fideszes médiafelületen, közpénzből üzengetés. Nem tudom más is megfigyelte-e, hogy a Koltaitól nyúlták hozzá ezt az illetékes elvtárs stílust. Befejezetlen, félmondatok.

"Üzenjük brüsszelnek, hogy ők is megértsék."
Mit vazzeg?

"Magyarország jobban teljesít."
Minél jobban? Mennyire?

Szánalmas.

s 2016.06.21. 11:35:28

@nemecsekerno_007: "ezzel akarjátok a patás Orbánt leváltani?!"

orbánt az angolok váltják le. Kilépnek és orbán lelép. Mert nincsen pénz. Az orbán éppen ezért visítozik, sípoló tüdővel.

Netuddki. 2016.06.21. 11:36:17

@s: Valójában ezek a tolvaj tetvek azért uszulnak mostanában a liberális szóra, mert egy liberálisnál alapvető, hogy nem lop a közösből. Ez fáj nekik annyira, a liberális erkölcsi mérce, ami elérhetetlen magasságban van "ezeknek".

Conchobar 2016.06.21. 11:37:39

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Merkelt a saját népe zavarja el" - Akkor már kibaszott nagy a demokrácia, ugye, ha az elégedetlenség csúcsán Merkelt nem a saját testőrei szúrják le

Netuddki. 2016.06.21. 11:38:35

@nemecsekerno_007: "És ezzel akarjátok a patás Orbánt leváltani?!"

Patás orbán? Na ne túlozzál mán kis provokátorka! Egy piti tolvaj bűnöző a gazdád, nem maga az ördög. Ha az lenne nem lehetne majd lecsukni, pedig le lesz...

s 2016.06.21. 11:39:32

@nemecsekerno_007: "A V4-ek együtt már tényező"

Ezek közül a lengyelek érnek valamit. A többiek, köztük mi magyarok is le vannak szarva. Rá fogsz jönni.

Conchobar 2016.06.21. 11:42:11

@s: "A liberális berendezkedésű államok messze jobban teljesítettek minden vonatkozásban, mert ez volt a HATÉKONYSÁG egyik legfontosabb összetevője." - Nem! Drága barátom! Lehet hogy a te történelem könyveidbe ilyeneket irkáltak bele, de a valóságban fordított a helyzet: ahol jobban teljesítettek, ahol valamilyen okból (pl.gyarmatok megléte) jobban megy, ott váltak a liberális berendezkedésűvé az államok

s 2016.06.21. 11:45:32

@Conchobar: Sok helyről vettünk át ezt-azt. Az araboktól egész szemléletet sikerült kölcsönözni. A latin számírás akkoriban ment ki a divatból, mert gyakorlatilag nem lehetett vele kalkulálni, csak lejegyezni a mennyiségeket. Európainak lenni sokak számára - számomra is - azt jelenti, hogy készen állni az új gondolatokra. Továbbá rendes embernek lenni, de ezt talán felesleges is volt mondanom.

Afrika steht an der Elbe 2016.06.21. 11:50:29

@s:
A minap olvastam, hogy 3 millió brit él külföldön. A kérdés csak az, hogy ők is Orbán elől, vagy inkább a szánalom fos brit gazdaság elől menekülnek.

nemecsekerno_007 2016.06.21. 11:52:34

@s: Ja persze. Az nem baj ha a hozzád hasonló kishitűségben szenvedők nem sok vizet zavarnak. Euró milliókban mérhető az ilyen negatív mentalitás gazdasági hatása. Sokkal rosszab mint a patás Orbán, mert még le se lehet váltani. :( Egyszer majd lerázzuk magunkról, addig se hal éhen Csernus mert mindig lesz betege.

konrada 2016.06.21. 11:53:10

@Tibi !:
Ne már! ez pont olyan hülyeség, mint amikor a másik oldal patás ördöge a liberalizmus.
Az, hogy ők bnaromságot írnak, még nem lesz az angyallal azonos jelentésű.
...azért ne feledjük el, a strabag-demokraták is - és főleg ők voltak erre leginkább rágyógyulva - is liberálisok voltak...

...maradjunk annyiban, hogy a liberalizmus egy elvrendszer, melynek vannak konzervatívabb és anarchistább változatai, de semmiképen nem egy olyan csodatevő szentszó, mely az alapvető emberi tulajdonságokat megváltoztatja...

nemecsekerno_007 2016.06.21. 11:53:17

@s: Ja persze, nyílván így lesz. Ámen. Ennyit tudtok. Jósolgatni.

2016.06.21. 11:55:09

@Afrika steht an der Elbe: A jelzőid a stílusodra mindenképpen illenek. Alacsony nívójú kommunikációs képességek és megbízható tudás, akár gazdaság témakörben nem járnak kéz a kézben... Adenauer még mindig keresi a lehetőséget, hogy a sírból eltalálja a hátsódat amiért kis nyikhajként bitorlod az arcképét.

nemecsekerno_007 2016.06.21. 11:55:24

@Tibi !: Ja persze, te fogod rárakni a bilincset. Muhahaha. Ébreggyé már fel mert elég szánalmas dolog mindig minden egyéni sikertelenségért a patás Orbánt hibáztatni. Vagy a gyíkermbereket. Az ilyen mentalitás miatt tartunk itt, pártállástól függetlenül.

Janossz 2016.06.21. 11:55:35

@Afrika steht an der Elbe: Főleg a klímájuk elől, és nagy részük nyugdíjas.
De ne sajnáld tőlük, mire Te nyugdíjas leszel, már a Bahamákon vehetsz házat, tudod? Vagy nem.

Conchobar 2016.06.21. 11:56:39

@s: " Európainak lenni sokak számára - számomra is - azt jelenti, hogy készen állni az új gondolatokra. " - Ez egy nagy bullshit. Japánról hallottál már? Például a Meidzsi-korszakról. Vagy a Tokugava-sogunátust megelőző időkről? Esetleg Kínáról? (ami kezük ügyébe kerül és hasznos a számukra, azt mindent lekoppintanak, mindent átvesznek

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.06.21. 11:59:40

@s:

Nyugodj le, édes ballibám, nem gyurcsányista nyugdíjastalálkozón vagy.

Afrika steht an der Elbe 2016.06.21. 12:00:04

@je suis chauve:
A kifogásolt jelzők @s elvtársad jelzői, de ne zavartasd magad.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.06.21. 12:01:14

@Afrika steht an der Elbe:

A csúnya, cigány Orbán miatt mentek el mind: a liberó britek megijedtek, hogy a Zorbán diktatúrát vezet be a Londoni Kalifátusban is.

Netuddki. 2016.06.21. 12:02:44

@nemecsekerno_007: "Ébreggyé már fel mert elég szánalmas dolog mindig minden egyéni sikertelenségért a patás Orbánt hibáztatni."

Az egyéni sikertelenséget nem tudom hogyan vezetted le abból, hogy a gazdád egy piti tolvaj bűnöző? Ugyanis azt a gazdád cselekedetei határozzák meg, és közük nincs ahhoz, hogy más mennyire sikeres vagy nem. Elég ostoba lehetsz ha az ok-okozatot ennyire összekevered.

Netuddki. 2016.06.21. 12:03:30

@BircaHang Média szerkesztősége: Ocsmány bulgár birkaszar, ne szólj hozzám! Keress egy állatorvost inkább!

s 2016.06.21. 12:04:38

@Conchobar: "ahol jobban teljesítettek, ahol valamilyen okból (pl.gyarmatok megléte) jobban megy"

Akkor a kezdeti véletlen leosztás szerinted meghatároz mindent? Vannak, akik jobb lapokat kapnak és aztán liberálisok lesznek, mert megengedhetik maguknak már ezt a fene nagy luxust is? Szerintem nem így van. Az óceán partján helyet foglaló népeknek nem VÉLETLENÜL lettek gyarmataik. Kifejlesztettek egy olyan időmérési rendszert, ami a Nap járása nélkül is eléggé pontosan megmondta az időt. Ez kellett a tengeri navigációhoz. A túlsó parton éldegélő aztékok például ezt már nem csinálták meg. Ezért történt az, hogy nem ők jöttek ide, hanem mi mentünk oda. Amennyiben jól vagyok informálva, ott valamiféle diktatúra volt akkoriban. Nem sok szarra jutottak szegények, mert nem támogatták az egyéni ötleteket és előre vivő kezdeményezéseket. Ették a kukoricát és időnként feláldoztak pár embert, hogy legyen eső.

s 2016.06.21. 12:06:08

@Afrika steht an der Elbe: Talán mindegy is. Őket nem fogják hazaküldeni.

2016.06.21. 12:07:12

@Afrika steht an der Elbe: Ne terelj másra, nekem itt nincs elvtársam. A ballibák egyik fontos jellemzője, hogy polarizálni akarnak, megőrizni a megosztottságot. Legyen az szdsz- mdf, vagy fidesz-mszp szembenállás. Te is ezt teszed, balliba ügynök vagy. Mint ahogy az egész Orbán, Gyurcsány banda.

$pi$ 2016.06.21. 12:07:45

"Beavatkozása ugyanis nem a brit közvéleménynek szól, hanem - miként egész úgynevezett külpolitikáját - azt főként hazai fogyasztásra szánja. Orbán neve ugyanis Nagy-Britanniában valószínűleg semmit nem mond senkinek."

Marhaság, oda van írva, hogy magyarország miniszterelnöke. Akinek nem mond a név semmit, az is tudja, hogy ki írta alá.

"küszöbön álló álságos beavatkozása a brit népszavazási kampányba"

Szánalmas. Állandóan csak az ellenségkeresés, a gyalázkodás. Nyugodtan abbahagyhatnátok már. :(

s 2016.06.21. 12:07:46

@Afrika steht an der Elbe: Ballib cenzúrázók réme lesz 57 is simán. Nem mondom, hogy még ezen a héten, bár az is lehet.

s 2016.06.21. 12:09:12

@nemecsekerno_007: Én tartlak el. Lehet, hogy már mondtam, csak elfelejtetted.

Afrika steht an der Elbe 2016.06.21. 12:10:57

@Tibi !:
"...egy liberálisnál alapvető, hogy nem lop a közösből"

Úgy vélem, eddig ez az év hozzászólása. Ekkora ökörséget még libsiktől is ritkán hallani, pedig náluk igen magas a léc.

s 2016.06.21. 12:11:12

@nemecsekerno_007: Ellenvetés? Mert nagyon úgy tűnik, hogy nem volt ellenvetés.

Afrika steht an der Elbe 2016.06.21. 12:12:26

@s:
@s ellenben csak egy van, nem úgy mint Lajos.

nemecsekerno_007 2016.06.21. 12:16:22

@s: Ja nyilván :) Max. a vizeleted tartod, ha még jó a prosztatád :)

s 2016.06.21. 12:16:52

@BircaHang Média szerkesztősége: Ez már a vég? Vedd be a gyógyszert, talán még nem késő . . .

nemecsekerno_007 2016.06.21. 12:17:36

@s: Muhahahaha. Majd ébressz fel mielőtt rárakod a bilincset. Kösz.

s 2016.06.21. 12:18:18

@BircaHang Média szerkesztősége: orbán nem tett efféle megszorításokat. Mindent lop.

s 2016.06.21. 12:19:50

@Tibi !: Nem vállalta senki. Ezért van most itt.

Afrika steht an der Elbe 2016.06.21. 12:20:52

@je suis chauve:
Ha elolvasod a hozzászólások előzményeit, akkor nem kell utólag magyarázkodnod. Ennyi az egész.

s 2016.06.21. 12:23:19

@Afrika steht an der Elbe: Talán nem kellene, de én mégis valamiért büszke vagyok erre. Erős brand. Nem kell számoznom.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.06.21. 12:24:26

@Tibi !:

Nyugodj le, édes ballibám, nem gyurcsányista nyugdíjastalálkozón vagy.

konrada 2016.06.21. 12:24:42

@s:
Vazze! hogy másnak még nem jutott eszébe, hogy az izabellás-inkviziciós-zsidóüldözős-konkvisztátoros Spanyolországot, mint a liberalizmus melegágyát mutassa be!
Nem semmi meglátás ez azért!;))

s 2016.06.21. 12:25:11

@nemecsekerno_007: Pajtás, nettó befizető vagyok ebben a klubban. Lehet, hogy te is, de akkor te még hülye is vagy mindehhez.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.06.21. 12:25:12

@s:

Igen, de csak a ballib nedves álmokban, ugyanott, ahol a magyar-osztrák meccs eredménye 0:6.

2016.06.21. 12:26:04

@Afrika steht an der Elbe: A fölényeskedés részedről még mindig blama, tekintve, hogy a stílusod szinten aluli. Pubi. Nem mosod le a régi kommunista módszer jegyeit. Megosztás, összemosás, rágalmazás. Nem lepődnék meg, ha kiderülne, néha kisebb, bablevesre épp elég összegek landolnak nálad DK közeli számlákról.

s 2016.06.21. 12:26:11

@nemecsekerno_007: Nem bilincset terveztem. Kötelet gondoltam a nyakába.

s 2016.06.21. 12:28:00

@BircaHang Média szerkesztősége: Ez már volt. Nem fognak kifizetni, ha ezt csinálod. Tessék új szöveget tolni.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.06.21. 12:28:29

@s:

Ez valami ballib mesekönyvből van?

Mi is a valóság? Az iszlám hódítás elzárta a hagyományos kereskedelmi útvonalakat egész Európa számára. A nyugat erre úgy reagált, hogy a hajózást ismét előtérbe helyezte, megkerülendő az iszlám által eltorlaszolt útvonalakat. S mindennek mellékterméke a gyarmatosítás.

s 2016.06.21. 12:30:19

@konrada: Onnan indult a történet. Hihetetlen, de ez volt.

s 2016.06.21. 12:31:38

@BircaHang Média szerkesztősége: Nem te fociztál. Nem is orbán. Ne próbáld mások sikerét kisajátítani, mert ez undorító.

Ballib cenzúrázók réme 14 2016.06.21. 12:32:55

@Tibi !:

"egy liberálisnál alapvető, hogy nem lop a közösből. "

Ezen nagyon sokat röhögtem...
Szerintem az SZDSZ nevű tolvajbanda és Gyucrsány által vezetett utódai is könnyezve nosztalgiáznak ezen a marhaságon.
Neked ballib egyházat kéne alapítanod, annyira fanatikus hívő vagy.. :DDD

Bár már megcsinálták neked, templomok nélkül, úgyhogy ez is pont annyira felesleges, mint minden rád pazarolt mondat...

s 2016.06.21. 12:36:01

@BircaHang Média szerkesztősége: Az, hogy hajózni akarsz és az, hogy hajózol két különböző dolog. A történet ugyanis úgy is megeshetett volna, hogy az iszlám által eltorlaszolt útvonalakat sehogyan sem sikerül helyettesíteni, tehát Európa beszopja a buci faszt.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.06.21. 12:38:07

@s:

Szerintem nem, de a ballibek szerint igen: szerintük Orbán focizott.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.06.21. 12:39:26

@s:

Persze, csak mellékesen kiderült: van még egy kontinens, mely szabadon kirabolható, mivel nincsenek rajte erős államok.

s 2016.06.21. 12:41:14

@BircaHang Média szerkesztősége: Nem vetted be a gyógyszert. Tudtam, bazdmeg, hogy baj lesz belőle és tessék.

s 2016.06.21. 12:43:35

@BircaHang Média szerkesztősége: És? Akkor mi van? Az aztékok közelebb voltak hozzá, nem? Mi a beteg faszért nem ők rabolták le? Elárulom. Mert ők már akkor keresztények voltak és nem akarták bántani felebarátaikat. De nem biztos.

2016.06.21. 12:44:33

@BircaHang Média szerkesztősége: Don Krisztóbált is a CIA küldte egyébként?

konrada 2016.06.21. 12:46:24

@s:
Na ja. Egyébként valahol ott van igazad, hogy az akkor aktuális uralkodóosztályoknak jó volt úgy, ahogy.
A kialakuló polgárságnak viszont - mivel le voltak osztva a lapok - ahhoz, hogy a növekvő lélekszámuknak megfelelő javakat megszerezzék, volt leginkább szükségük arra, hogy expanzáljanak: azaz útra keljenek, és megszerezzék a jómodhoz szükséges javakat.
...és itt lesz igaza a másiknak is: ahhoz, hogy ezt egy rendi társadalomban ne vehessék el tőlük, volt szükség a libertiánus eszmékre...
De itt tudható, hogy a tojás volt előbb: kialakult egy olyan társadalmi réteg, mely nem akarta, hogy születési jog alapján korlátozzák...

2016.06.21. 12:52:30

@konrada: Nem a lélekszámuknak megfelelően terjeszkedtek, a gazdasági erejük növekedése és ezáltal a valós társadalmi súlyuknak megfelelően. Rámenősség, nem visszariadás a bérgyilkolástól, tehetség, akaraterő, szorgalom, ambíció, hatalomvágy, ezek a tulajdonságok voltak hasznosak esetükben. A nemesi réteg képességeinek tekintetében kisebb a keresztmetszet.

Conchobar 2016.06.21. 13:03:39

@s: "Az, hogy hajózni akarsz és az, hogy hajózol két különböző dolog. A történet ugyanis úgy is megeshetett volna, hogy az iszlám által eltorlaszolt útvonalakat sehogyan sem sikerül helyettesíteni" - Még mielőtt belemelegednétek: szó nem volt a kereskedelmi utak eltorlaszolásáról, inkább arról volt szó, hogy az európaiak nem bírták a versenyt az arab riválisokkal szemben (nem utolsó sorban amiatt, mert a Közel-Kelet új urai, a török szultánok meglehetősen protekcionista politikát folytattak). És szó se volt helyettesítésről (hiszen a XVIII.sz-ig nemigen volt számottevő kereskedelem a Távol-Kelet, Afrika, India és Európa között), helyette arról van szó, amit már fentebb írt valaki. Vitte nyugati irányban a kíváncsiság (Kolumbuszt és társait), és nyugati irányban olyan népeket talált, amelyekkel nemcsak kereskedni is lehetett, hanem ráadásul ki is lehetett rabolni, le is lehetett igázni

s 2016.06.21. 13:08:07

@konrada: "kialakult egy olyan társadalmi réteg, mely nem akarta, hogy születési jog alapján korlátozzák... "

Ez volt a fejlődés motorja. Ha ez nincs, akkor még mindig a földet túrná a többség jobbágyként. Ez tehát mindenképpen egy olyan eszme, ami lehetővé tette a kialakulása óta eltelt idő nagy részében felbukkanó eredmények elérését. Lehet ezt tagadni, de nem érdemes.

nemecsekerno_007 2016.06.21. 13:09:11

@s: "Pajtás, nettó befizető vagyok ebben a klubban..."

Jó, majd egyszer biztos lesz szobrod is.

chrisred 2016.06.21. 13:12:58

@Ballib cenzúrázók réme 14: Az SZDSZ akkor volt liberális, amikor még Orbán is.

konrada 2016.06.21. 13:14:48

@je suis chauve:
A nemességnél az elsőszülötti jog törvény volt.
Így a 2. gyerek ment katonának, a 3. papnak, a többi meg levesbe...
Emiatt tudta a polgárság túlszaporodni őket: nekik a sokadik gyereknél is fontos volt azok boldogulása, és alapatitüd volt a saját lábon megállás.

grafoguru 2016.06.21. 13:18:11

@Conchobar:

"@s: "Akkor lépjünk ki mi is." - Ez a kilépés honnan jött elő? Még Vona Gáborék se beszélnek már jó ideje kilépésről"

Tudod nem kell konkrétan kilépésről beszélni.
Elég annyi, hogy "köcsög multik", "rothadó Európa", "keleti nyitás", "illiberalizmus", "unortodox gazdaságpolitika", "nem hagyjuk, hogy beleszóljanak!!!!..." stb.
Ezt aztán a keményen drogozó kisemberek egy pillanat alatt fordítják le az "Éljen a Magyar szabdság, Éljen a Haza, ki az EU-ból"-ra.
A vezír meg széttárt kézzel, szomorkás mosollyal elmondhatja, hogy hát ő ezt sose akarta, ő sose mondott ilyet - mi több, hirdetést is jelentetett meg (persze az adófizetők pénzén!) Angliában, ellenkező tartalommal...
Úristen, hogy hörögne itt az ország (40-es IQ alatti) fele, ha mondjuk Soros megjelentetne egy hirdetést a népszavazással kapcsolatban.

konrada 2016.06.21. 13:22:18

@s:
Ezt írtam én is. De az előzmény az volt, hogy kialakult a polgárság, a liberalizmus csak ebből következett.
...s nem egyből a melegfelvonulásokkal és azon ideológistákkal, hogy aki nem tapsol, az az üldözendő.
...mert a korai liberalizmusban ezért hamar tűzre kerültek volna.

s 2016.06.21. 13:22:49

@Conchobar: "hiszen a XVIII.sz-ig nemigen volt számottevő kereskedelem a Távol-Kelet, Afrika, India és Európa között"
Nem is erről beszélünk. A közel-keleti kereskedelemről van szó, ami már a rómaiak idejében is jelentős volt. Ez a birodalom bukása után is fennmaradt, időnként az arabok erős dominanciájával. A X. századtól kezdve veszik át az uralmat az európaiak, a XIIi. században Velencének már monopóliuma volt a közel-keleti fűszerüzletekben. Velence hatalmát sokáig nem is sikerült megtörni, a portugálok, hollandok és németek csak később szálltak be a játékba. A Holland Kelet-indiai Társaság 1602-ben, a Francia Kelet-indiai Társaság 1664-ben jön csak létre.

konrada 2016.06.21. 13:24:03

@grafoguru:
...azoknak mindenképpen, akiknél a szólásszabadság csak azt jelenti, ő szabadon beszélhet, a többinek meg kuss...

s 2016.06.21. 13:24:09

@konrada: Te összekötöd a liberalizmust a buzifelvonulással. Én nem. Én az élni és élni hagyni híve vagyok.

s 2016.06.21. 13:24:56

@nemecsekerno_007: Nem lesz. Azt már nem fogom kifizetni.

s 2016.06.21. 13:26:44

@chrisred: orbán minden volt már, csak akasztott ember nem. Ami késik, az nem múlik.

s 2016.06.21. 13:28:31

@konrada: "alapatitüd volt a saját lábon megállás"

Ezt ne mondtad volna. Ez ráhelkénél is az, hogy baszódna fel az a folyós picsájú kis kurva, akinek a mi pénzünket adja oda apuci.

Afrika steht an der Elbe 2016.06.21. 13:28:45

@s:
Már mondták sokan: nevet kéne változtatnotok. A "liberális" jelző olyan szinten le lett járatva, hogy az ma normális gondolkodású emberek között teljességgel vállalhatatlan.

Legyetek mondjuk szabadelvűek. Ez egy közérthető magyar szó és szerencsére nem égették még szénné az anglomán, apja-anyja ÁVH-s SZDSZ-es liberálfasiszták.

s 2016.06.21. 13:34:20

@Afrika steht an der Elbe: "nevet kéne változtatnotok"

Nem. Nektek kellene gondolkozást változtatnotok. Hogy ne mások vélekedése alapján alakuljon ki a világról alkotott meggyőződésetek, hanem a saját fejetek után menjetek. Még ha tévedsz is az elején, simán megéri. A végére belejössz és bölcs ember lehetnél. Így meg csak birka vagy a nyájból.

Afrika steht an der Elbe 2016.06.21. 13:51:48

@s:
Kedves barátom, a bölcsesség felé szerény véleményem szerint távolról sem a "liberalizmus"-on keresztül vezet az út, de még az is lehet, hogy oda valami egészen más vezet.

De mindegy is. Valószínűleg pont úgy fog összeromlani a "liberális" világrend, mint annak idején a Szovjetunió. Körülnézünk és csodálkozva tesszük fel a kérdést: ennyi volt, basszátok meg?

konrada 2016.06.21. 13:54:42

@s:
Nem. Nem én keverem össze, hanem azok, akik a sabadosságot keverik össze a liberális eszmékkel.
Az élni és élni hagyni elvével teljesen egyetértek: nem kényszeríthetem rá másokra az én leveimet, de mások se rám. Hogy aktuális példával éljek: nem szólok bele abba, ki kit akar befogadni, de ezt fordítva sem fogadom el.

..."nekik a sokadik gyereknél is fontos volt azok boldogulása". Ti. segítették a saját lábra állást...;))

chrisred 2016.06.21. 13:58:35

@konrada: Aminek az volt az elsődleges oka, hogy a nemesség társadalmi ereje a földbirtokon és annak a továbbörökítésén alapult, márpedig annak a mennyisége korlátozott. A szaktudás és a műveltség viszont abban különbözik ettől, ha átadod másnak, attól még a tiéd nem vész el.

konrada 2016.06.21. 14:00:25

@Afrika steht an der Elbe:
A liberalizmus nem fog megbukni, csak az a rendszer, amit annak neveznek azok, amely mások szabadságjogait akarják korlátozni azzal, hogy tanítás helyett büntetik az övékétől eltérő véleményt...

...mert a klasszikus liberalizmus az az értékrend, melyen a modern európaiság alapul. De az nem egyenlő a khonbandik, clintonok liberalizmusával....

konrada 2016.06.21. 14:03:12

@chrisred: Ebben egyetértünk. Én csak azt próbálom elmagyarázni, hogy nem azért lettek gazdagok, mert liberálisak voltak, hanem azért lettek liberálisak, hogy a gazdagságot elérjék, megtartsák...

Alick 2016.06.21. 14:04:17

Nem lesz jó, ha az angolok kilépnek, hiányozni fognak Farage brilliáns beszédei az EP-ben.
:)

Afrika steht an der Elbe 2016.06.21. 14:09:18

@konrada:
Ezért kéne nevet változtatniuk. Persze az már régen rossz, ha a nevedet is meg kell változtatnod, mert akkora gáz, de mindegy. Egyébként a "liberálisok" hagyták, hogy a sárga földig züllesszék a "liberális" szót.

1989 óta nem értem, miért "liberális" a szabadelvű. Valószínűleg azért, mert aki idegen kifejezésekkel dobálózik, ahelyett, hogy magyarul beszélne, az rendszerint valami rosszban szokott sántikálni.

chrisred 2016.06.21. 14:09:35

@konrada: Szerintem mindkettő igaz. Már ha az a kifejezés, hogy "liberálisok lettek", azt jelenti, hogy a politikai hatalmat, amitől alattvalóként függtek, át akarták alakítani olyanná, ami tőlük, polgároktól függ.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.06.21. 14:11:50

@je suis chauve:

Nem, őt a csúnya, cigány Orbán küldte, hogy diktatúrát építsen ki Amerikában.

s 2016.06.21. 14:12:12

@Afrika steht an der Elbe: "a bölcsesség felé szerény véleményem szerint távolról sem a "liberalizmus"-on keresztül vezet az út"
Annyi előny feltétlenül van itt, hogy nincs elköteleződés egy rossz megoldás mellett. Több elv ütköztetése eredményeképpen alakul ki a használható megoldás. Ahogy a mondás is tartja: Több szem többet lát. Az autokrácia magában hordozza a bukást.

"Valószínűleg pont úgy fog összeromlani a "liberális" világrend, mint annak idején a Szovjetunió."
Épp az előbb fejtettem ki, hogy miért nem. A Szovjetunió a híresztelések ellenére diktatúra volt. Csúnya vége lett, bár lehetett volna rosszabb is. Felpuhult, ezért nem tört el semmi. De vége lett. A felvetés mindenképpen van annyira érdekes, hogy fogadást ajánljak az ügyben. Egy általad nem nagy veszteségként elkönyvelhető bármilyen tétet elfogadok, hiszen nem vagyok nyerészkedő típus, viszont biztosra veszem, hogy nincsen igazad ebben a kérdésben.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.06.21. 14:13:54

@s:

De bizony raboltak masszívan az aztékok, egy rakás környékbeli népet leigáztak. Pontosan ezért sikerül a spanyoloknak könnyedén megdönteni az azték hatalmat, volt elég helyi jelentkező, aki utálta az aztékokat.

chrisred 2016.06.21. 14:16:24

@konrada: Nem beszélve arról, hogy hányan végeznék nálunk dologházban, mert ugye a szegénység bűn. És nem kellene közmunkával bajlódni.

Conchobar 2016.06.21. 14:17:14

@s: " A közel-keleti kereskedelemről van szó, ami már a rómaiak idejében is jelentős volt." - A közel-keleti kereskedelem alatt nagyobb részt átmenő kereskedelmet kell érteni. Hacsak nem tekintjük Indiát, Iránt és (a mai) Szudánt a Közel-Kelet részének

Afrika steht an der Elbe 2016.06.21. 14:19:21

@s:
A "liberalizmus" a híresztelések ellenére diktatúra. Ezért fog elbukni. Minden diktatúra az egyetlen demokráciának igyekszik magát beállítani, erről ne feledkezz meg.

Mivel a "liberalizmus" pusztán szemfényvesztésre épül, nem pedig kézzel fogható teljesítményre, mint pl. Napóleon vagy Nagy Sándor diktatúrája, úgy fog kipukkadni máról holnapra, mint a szintén szemfényvesztésre épült Szovjetunió.

Conchobar 2016.06.21. 14:27:06

@BircaHang Média szerkesztősége: "Pontosan ezért sikerül a spanyoloknak könnyedén megdönteni az azték hatalmat, volt elég helyi jelentkező" - Ez csak Cortez (1.) expedíciójára igaz. Mikor már nagyobb létszámban jöttek az ágyúval, puskával, vas vérttel és vaskardokkal felszerelt spanyolok, akkor már nem nagyon volt szükségük az indián kollaboránsok segítségére

2016.06.21. 14:29:33

@BircaHang Média szerkesztősége: Igen, pontosan azt épített, a keresztény kasztíliai ház megbízásából. Majd valahogy a sok erőlködés ellenére a liberális fertőtől átitatott agyú tömeg seggbe rúgta az egész bandát.

Kármentő 2016.06.21. 14:33:24

Imádom! :) Pár ballibsi csahol az égre. Most a foci eb-n bebizonyosodott: nemzet-ellenesek, magyar-ellenesek.
Hogy mi mit röhögünk az ATV seggfejein! :))) Comedy Central, Showder Klub semmi ehhez képest...
Örülünk, hogy LOOSEREK vagytok és vergődtök a xarban! Fajkasházy elmondta...

alfacharlybravo 2016.06.21. 14:38:41

@Tibi !: Viccelsz? Vagy ápolt vagy a zárt részlegben?

Conchobar 2016.06.21. 14:45:49

@Afrika steht an der Elbe: "Mivel a 'liberalizmus' pusztán szemfényvesztésre épül, nem pedig kézzel fogható teljesítményre" - Szemfényvesztésre épül (és egyben teljesítményre) a mostanság létező liberálisnak mondott államberendezkedések. Az a szemfényvesztés, hogy a liberális(nak mondott) berendezkedést nem liberalizmus, nem a liberális mozgalmak eredményessége hozta létre. Legalábbis nem jegyzett föl a történelem nagy liberális megmozdulásokat, mozgalmakat, nem a végletekbe eső liberálisok hozták létre a Kommünt. A Szovjetunióbelit se. Persze miután a Kommün összeomlott Európában és szerte Európában liberális elvek szerint rendezkedtek be az államok, attól kezdve akár munka nélkül is maradhattak volna a baloldaliak és a kommünárok, hiszen tulajdonképpen elérték a céljukat: a munkásosztály mint olyan szintet lépett és tulajdonképpen megszűnt. Csakhogy politikában nincs olyan, hogy munka nélkül maradtak, ezért aztán baloldaliak és kommünárok átvedlettek liberálissá (Nyugat-Európában is!), és onnantól kezdve a zászlajukra a buzik, a cigányok, a migránsok és mindenféle kisebbségek jogait tűzték

lombozódó 2016.06.21. 14:50:45

@nemecsekerno_007: Még kb 60 sincs a lakossága a négy országnak. Na és még szét is huznak :-))

s 2016.06.21. 14:51:59

@Afrika steht an der Elbe: "A "liberalizmus" a híresztelések ellenére diktatúra. Ezért fog elbukni."

Nevezzed meg tétet. Mi legyen? Egy száz eurós pezsgőt soknak tartanál?

Afrika steht an der Elbe 2016.06.21. 14:56:43

@Conchobar:
Ebben igazad van.

Azonban ha a "liberálisok" hagyják, hogy bemocskolják a nevüket, akkor a nevüket adják ehhez a degenerált pedofil-buzi-nekrofil belterjes bolondokházához. Elnézést kérek a degenerált belterjes jelzőért, mindössze a merkelista Schäuble elvtársat idézem.

Az csak hab a tortán ugyebár, amikor ismét német kormánytisztviselők nyilatkoznak degenerált belterjességről. Ennél is nagyobb hab a tortán, hogy a "liberálisoknál" ez nem üti ki a biztosítékot.

s 2016.06.21. 15:14:31

@Afrika steht an der Elbe: Nem szeretem a sört, de legyen.

nemecsekerno_007 2016.06.21. 15:16:49

@lombozódó: 63 millió és ha románoknak is tele lesz a f***k az unió töketlenségével akkor már 80. A széthúzást meglátjuk, az arrogáns "nyugati" stílus eléggé kiverte a biztosítékot a V4-eknél.

lombozódó 2016.06.21. 15:27:39

@nemecsekerno_007: A wikin közölt adatokat összeadtam : és 56,3 milla jött ki :-))) / az EU lakossága kb 509 millió /

Afrika steht an der Elbe 2016.06.21. 15:36:30

@s:
Jó. Akkor legyen Unicum. Egy liter.

Azonban tisztázni kéne, mit tekintünk bukásnak. Nevezetesen arra gondolok, ha például Merkel helikoptere Chile felé fordul a kancelláriahivatal tetejéről az inverz náci Schäublét legurítják a lépcsőn, Heiko Maast, pedig meglincselik a Potsdamerplatzon, az perec. Ez egyértelmű.

Ha megismétlik az osztrák elnökválasztást, hiszen azt elcsalták a libsik, majd Hofer lesz az elnök és ezek után Kornt elküldik az anyjába, előrehozott választások, stb. és Strache a kancellár, az a libsizmus bukása vajon?

Vagy Le Pen szarrá ver mindenkit jövőre. Trump szintén most ősszel.

Na jó, mindegy. Ahogy szeretnéd: Unicum, sör vagy pezsgő.

nemecsekerno_007 2016.06.21. 15:48:14

@lombozódó: Én is wikin néztem. De elszámoltam. :) Bocs.

Ettől függetlenül a poszt egy szokásos sz*rfűrészelés. Orbán eu-ellenese, hazudott meg mit tudom én. Annyira gáz nálunk a közélet, olyan mint egy kib*****tt lakógyűlés. Időnként próbálok vitába szállni, de nem sok értelme.

Meglátjuk mennyivel nyer a Fidesz 2018-ban, aztán azt is, hogy hozzá mernek-e nyúlni az eü-höz és a nyugdíjrendszerhez. De keményen, a magántőke bevonásával, mert egyenlőre a kormány is csak maszatol ezekben a kérdésekben, az ellenzék meg hallgat mint s***r a fűben. Nyílván ez nem véletlen.

s 2016.06.21. 15:53:21

@Afrika steht an der Elbe: "Jó. Akkor legyen Unicum. Egy liter."
Ez határozottan jobb megközelítés.

"ha például Merkel helikoptere Chile felé fordul a kancelláriahivatal tetejéről az inverz náci Schäublét legurítják a lépcsőn, Heiko Maast, pedig meglincselik a Potsdamerplatzon, az perec"
Egyet értek. Ez bukásként értelmezendő.

"Ha megismétlik az osztrák elnökválasztást, hiszen azt elcsalták a libsik, majd Hofer lesz az elnök és ezek után Kornt elküldik az anyjába, előrehozott választások, stb. és Strache a kancellár, az a libsizmus bukása vajon?"
Nem gondolnám. Ehhez több kell. Az, hogy egy országban mi történik, nem jelenti egy eszme végét. Attól például, hogy Németországban annak idején hitler került hatalomra és tett, amit tett, az nem jelentette a polgári demokrácia végét.

"Vagy Le Pen szarrá ver mindenkit jövőre. Trump szintén most ősszel."
Nem számít. Akkor számítana, ha mindez egyszerre megtörténne és a tovább ötszáz évben úgy is maradna. Akkor sem lehetnénk teljesen biztosak egy eszme bukásában, de akkor már nagyon is valószínű volna.

s 2016.06.21. 16:01:32

@nemecsekerno_007: "De keményen, a magántőke bevonásával"

Télleg? Lesz magántőke? Ne bassz! Honnan a kurva anyjukból, ember? Mert ugye a magyar állampolgárok pénzét éppen most lopják el több felvonásban, a külföldiek meg basznak majd ebbe a fos óceánba egy kibaszott centet is tenni. Esetleg a mészáros lőrinc? Vagy ki a retek fasz lenne a szerencsés nyertes? andyvajna?

kvadrillio 2016.06.21. 16:13:08

LESZARJUK, HOGY HOL BÚJT KI A LYUKBÓL !!! VISZONT TÖBB EZER ELMARADOTT, TENGŐDŐ, SIVÁRRÁ VÁLT, KIHALÓFÉLBEN LÉVŐ MAGYAR FALUBA KELLENÉNEK EURÓS MILLIÁRDOK, HOGY AZ UNIÓ AKARATA SZERINT FÖLZÁRKÓZZANAK VÉGRE EGY ÉLHETŐBB VILÁGHOZ !!!!!
DE ORBÁNBÁCSIKA EGOISTAPISTA MÓDJÁRA CSAKIS A SAJÁT VÁGYAI KIÉLÉSÉRE HASZNÁLJA AZ UN IÓS MILLIÁRDOKAT, AMELYEKET MAGYARORSZÁG FELZÁRKÓZTATÁSÁRA KÜLDENEK, ADNAK ÉS NEM ORBÁN KAPZSI, HARÁCSOLÓ VÁGYAINAK FÖLZÁRKÓZTATÁSÁRA !!! DE NEHEZEN FOGJA FEL, MIT IS VÁRNAK TŐLE AZ UNIÓSOK !!!!!

AZUTÁN MÉG EZ IS !
17 emeletes toronyházak épülhetnek Újpesten

2016. május 14. - 08:45

17 emeletes lakótornyok építésébe kezd Újpesten a Metrodom. A cég, a válság előtt a CEU-Reality által tervezett, de meg nem valósult lakópark helyére építi új projektjét. A Károlyi István utcánál található 18 467 négyzetméteres területen összesen 660 lakás épül fel. A beruházás keretében új városközpont születik, ahol a lakások mellett kávézók, parkok és közösségi terek is a lakók kényelmét fogják szolgálni. A fejlesztés következtében a IV. kerület központja jelentősen átalakul....

REMÉLEM A LEVEGŐ-CSOPORT KIVIZSGÁLJA, MILYEN HATÁSSAL LESZ A LEVEGŐÁRAMLÁSOKRA EZ AZ ŐRÜLT TORONYHÁZ ÉPÍTÉS ÚJPESTEN !!! AHOVÁ MÁR ÁTTERELTÉK ÓBUDA MINDEN FORGALMÁT IS LEVEGŐRONCSOLÁSI CÉLLAL !!!!!

...AMÚÚÚGY...A POLITIKUSOK MINDIG IS BEUGATTAK EGYMÁS TÉRFELÉRE, ORSZÁGAIBA, HA ÚGY HOZTA AZ ÉRDEKÜK ! ÍGY SZOPTAK SEGÍTENI EGYMÁSNAK A HATALOM MEGTARTÁSÁBAN !!!!! :o)

kvadrillio 2016.06.21. 16:14:46

KEZDŐSZÖVEG ORBÁN SZÜLETÉSI HELYÉT BONCOLGATÓ TOPIKBA KÉSZÜLT VOLNA, DE KILÖKTE A KÁPÓ ! :o)))

kvadrillio 2016.06.21. 16:15:31

KEZDŐSZÖVEG ORBÁN SZÜLETÉSI HELYÉT BONCOLGATÓ TOPIKBA KÉSZÜLT VOLNA, DE KILÖKTE A KÁPÓ ! :o)))
NE SZÉGYELD MAGAD..., KÁÁÁÁPÓÓÓÓÓ ! :o)))

kvadrillio 2016.06.21. 16:19:35

@kvadrillio: NU, HA EZEK A 17 EMELETESEK MEGÉPÜLNEK ÉS A LEVEGŐ MÉG FORRÓBB LESZ ÚJPESTEN MINT MINDEN STATISZTIKA SZERINT IS LEGFORRÓBB TELEPÜLÉSEN, AKKOR ÉN LESZEK A KÁPó ÉS FELROBBANTOM A PARLAMENTET !!!!!! mert megérdemlik ! AKI HÜLYE, HALJON MEG !

kvadrillio 2016.06.21. 16:20:23

@kvadrillio: NEM! NEM BÁNOM SOHA MEG, HOGY ILYENEKET KELL LEÍRNOM ERRŐL A TELJESEN AGYALÁGYULT BAGÁZSRÓL !r!!

nemecsekerno_007 2016.06.21. 16:22:50

@s: "Télleg? Lesz magántőke?...."

Te tényleg ilyen kretén vagy? Vagy gyakorolsz is? Honnan a kurva anyjukból?!! Hát majd lesz mindenkinek a saját kurva anyjából. Erről szól a világ gazdagabbik felének élete. Majd mindenki fizeti maga az eü ellátását, meg gyűjtöget nyugdíjas éveire amit majd magánbiztosítók kezelnek. Oszt az államiba majd mindenki annyit fizet amennyit akar. Na ezek lennének a valódi reformok és nem szarfűrészelés. Persze egyből jönnének a jogvédők meg a populista ellenzék, hogy dehát az eü ellátás az alanyi jog. Ja persze.

s 2016.06.21. 16:23:02

Mindenkinek a kurva anyját.

s 2016.06.21. 16:26:53

@nemecsekerno_007: Majd mindenki fizeti maga az eü ellátását, meg gyűjtöget nyugdíjas éveire amit majd magánbiztosítók kezelnek, orbángeci meg az adott pillanatban, amikor már elég sok della összegyűlt átkonvertálja a saját zsebébe, ezáltal a magánvagyon elveszíti magánvagyon jellegét és orbán vagyona lesz, amit a kurva lányának adományoz.
Itt nem lesz saját tőke, ameddig orbán életben van. Mert a lótolvaj cigányokat minden rendes ország felhúzza az első kibaszott fára, amelyik elbírja a szaros seggét.

kvadrillio 2016.06.21. 16:27:51

1. A mozdonyvezetõ monológja:
Ritka szar nap ez a mai! Reggel borotválkozás közben megvágtam magam, a kávé pocsék volt és a nadrágomra is rácsöpögött,
utána elszakítottam a kabátomat, és most látom, hogy a mi vágányunkon rohan felénk a déli gyors...

2. Masiniszta a keresztezõdésnél:
- Kamion nincs, a többi nem ellenfél!

3. Vidéki állomáson kérdi egy utas a vasutast:
- Mondja, melyik vonattal lehet a leggyorsabban Budapestre jutni?
- A gyorsvonat öt perc múlva érkezik, a személyvonat pedig másfél óra múlva. Én mégis azt tanácsolnám, hogy a személlyel menjen!
- Miért? Az lassabb is, késõbb is jön!
- Igen, de a gyorsvonat nem áll meg nálunk!

4. Egy asszony panaszkodik az orvosánál:
- Doktor úr, segítsen rajtam! Nem tudom, mit tegyek, ugyanis a férjem állandóan beleszól a vezetésembe.
- Nyugodjon meg, asszonyom, a legtöbb jogosítvánnyal rendelkezõ férj ezt csinálja, ha a felesége vezet.
- Csakhogy én nem autót vezetek, hanem villamost!

5. Egy kétmozdonyos vonat halad a puszta közepén, amikor elromlik az egyik mozdony.
Gyorsan átkapcsolnak a másikra, és mennek tovább. Nemsokára elromlik a másik mozdony is.
Ekkor a mozdonyvezetõ hangosbemondón keresztül szól az utasoknak:
- Hölgyeim és uraim, van egy rossz és egy jó hírem.
A rossz az, hogy elromlott mind a két mozdonyunk, és emiatt itt kell vesztegelnünk egy jó ideig.
A jó hír az, hogy nem repülõgépen ülnek...

6. Hosszú autósor várakozik a sorompó elõtt. Egyre többen dudálnak türelmetlenül.
A bakter megunja, kijön a házból, és méltatlankodva odaszól az autósoknak:
- Mit idegeskednek? Hát tehetek én arról, hogy a vonat két órát késik?

7. A vonaton két férfi ül egymással szemben.
Az egyik panaszkodik a másiknak, hogy õ rosszul érzi magát, ha háttal kell ülnie a menetiránynak.
A másik udvariasan felajánlja, hogy cseréljenek helyet.
A vonat elindul, az udvarias utas pedig lehányja a másikat.
- Ember! Miért nem mondta, hogy maga is rosszul lesz, ha háttal ül a menetiránynak?
- Gondoltam, inkább én hányjam le magát, mint maga engem.

kvadrillio 2016.06.21. 16:35:12

@nemecsekerno_007: HMMM.....NEMECSEK.....ELŐSZÖR KÉTSZERANNYI VISSZA NEM TÉRÍTENDŐ TÁMOGATÁST AKAR A NÉP, AMENNYIT ORB ÁN A HŰBÉRESEINEK KIOSZTOGATOTT, ÉS INGATLANOKAT 2,5 MILLIÓÉRT, AMIT 2E3 MILLÁÉRT ELADHATNAK ÉS FÖLDEKET OLCSÓN, HOGY A FÖLDALAPÚ TÁMOGATÁSOKAT ZSEBREVÁGJÁK ÉS A TÖBBI ÉS A TÖBBI, OCCT UTÁNA GYÖHET A FIZETŐS EÜ NEKIK IS ! EZ ÍGY FER !

VAGY BUKJON EZ A KORMÁNY A BÜDÖSBE ! :) TECCIKÉRTENI ??? :)

kvadrillio 2016.06.21. 16:41:53

A privatizáció háborús szintű pusztítás

Így zajlott hazánk szétrablása

A mindannyiunkat érintő szabadrablás sajnos nem ért véget. Amit a termőfölddel jelen időben művel a hatalom, az túlmegy minden határon. Nincs alkotmányos védelem alatt a termőföld (azé az ország, akié a föld!), a vízbázis (víz nélkül nincs élet!), az egészségügy (a járulékokat már adóként szedik be, és arra költik, amire akarják!) és a nyugdíj (vagyis az idős korunk).

Az egykulcsos adót levédték, amelynek köszönhetően a hatalom és egyre népesebb holdudvara, valamint a magas jövedelműek nem, vagy alig fizetnek adót.

A privatizáció során a magyar nemzet elvesztette nemzeti vagyonának nagy részét. Munkahelyek milliói szűntek meg, a hasznot idegenek vagy hazai segítőik vágták zsebre, és a társadalom egyre szegényedik.

A privatizációról egy 52 perces film hozzászólásokkal elérhető ITT !

HMMM...MIKOR ILYEN CSÚÚÚNYÁKAT OLVASOK, CSÚNYA LESZ TŐLE A TEKINTETEM !
MÉÉÉÉR VAN EZ ?...NEMTOM. :o)

bringás bosszantó 2016.06.21. 17:20:05

A függönymögöttbújkálógyávageci be van tojva. Ha a britek kilépnek, az utána jövő gazdasági káosz hatása még a birkabatyugéza féle agyhalott idióták szemét is felnyitja, és a saját eddigi seggnyalói kísérik be a sittre.

bringás bosszantó 2016.06.21. 17:24:35

@nemecsekerno_007:

A jelenlegi verzióban az eddigi gyűjtést ellopták, a további gyűjtést meg ellehetetlenítették. De azért örülj, amíg a nyelved orbán segge körül sertepertélhet, addig mindig fröccsen valami híg...

kvadrillio 2016.06.21. 17:36:20

NÓGRÁDI BÁCSI MEGENT ÖRÖMKÖDIK.....

Nógrádi: a világ röhög rajtunk
2016-02-07 18:56
Nógrádi: a világ röhög rajtunk

Miközben az Egyesült Államok, Ausztrália, a gazdag arab országok másodpercek alatt képesek voltak megvédeni határaikat, Európa továbbra is védtelen, kiszolgáltatott, csak toporog, és képtelen egységes megoldást találni – mondta a biztonságpolitikai szakértő az M1-en.

Visszatoloncolás, határzárak, felső korlát, …, a helyzet kaotikus, úgy néz ki, minden ország saját megoldásokat vet be bevándorlásügyben, de az egységes európai megoldásnak még mindig híján vagyunk. Az M1-en Nógrádi György biztonságpolitikus értékelte a helyzetet.

Már a híreket sem értik

A Perzsa-öbölből nemrégiben hazaérkező szakértő szerint ott egyszerűen nem is értenék ezeket a híradásokat, hiszen náluk vagy betartja valaki a szabályokat, vagy villámgyorsan kitoloncolják. A térségben várják ugyan a vendégmunkásokat, de csak két évre kaphatnak vízumot, ha pedig az lejárt, és nem hosszabbítják meg újabb két évre, nagyon gyorsan el kell hagyniuk az országot. Ezek a vendégmunkások vehetnek lakást is, ott, ahol engedik, de állampolgárságot például gyakorlatilag soha nem kaphatnak. Szaúd-Arábia egyébként háromezer sátorral várja a dolgozni akaró szíriai vendégmunkásokat, ám a sátrak üresen állnak – emlékeztetett Nógrádi.

Közép-Kelet a robbanás szélén van

A szakértő úgy értékelte, a szíriai konferenciát február végére elnapolni hatalmas felelőtlenség volt, mert addig mindkét fél mindent megtesz majd, hogy teret nyerjen, közben pedig százezrek indulnak el, és halottak ezrei lesznek. A megoldásnak pedig még látszata sem látszik, hiszen az oroszok, a nyugatiak, a törökök továbbra is külön blokkot alkotnak, a helyzet pedig egyre reménytelenebb: a lakosság fele már külföldre ment, vagy belső migrációban él. Eközben Törökország a a végveszély szélén van, Libanonban polgárháború dúl, Jordánia már képtelen ellátni a menekülteket, a Közép-Kelet a robbanás szélén van, bármikor bárhol háború törhet ki, ám erről Európa a szokása szerint nem vesz tudomást.
Hírdetés

Dől a dominó

A balkáni térség pedig egyszerűen nem készült fel a migránstömegre, a horvát rendszer az ígéretek ellenére 24 óra alatt összeomlott, a koldusszegény Macedónia 10-15 éven belül a megmaradásáért küzdhet egy esetleges Nagy-Albánia–koncepcióval szemben, a jugoszláv polgárháború igazi vesztese, Szerbia is nagy a szegénységgel küzd, nem véletlen, hogy az Iszlám Állam mindkét helyen toborozni próbál, nem egyszer sikerrel. Ebben a folyamatban a térség minden országa, amelyik részese lett, vesztes, már nem tud jól kijönni ebből a helyzetből, és nem tudni, hol kezd el dőlni a dominó, és annak milyen hatása lesz.

Röhögnek rajtunk

A világ egész egyszerűen nem érti Európát, hiszen az Egyesült Államok, Ausztrália, a gazdag arab országok másodpercek alatt képesek voltak megvédeni határaikat, az öreg kontinens hibás politikája miatt továbbra is védtelen és kiszolgáltatott, csak toporog, az egység egyszerűen képtelen létrejönni. Pedig, ha a törökök kinyitják a határt, a görögök pofátlan módon azt mondják majd, nem hajlandók lőni, és a tömeg megindul északnak a balkáni útvonalon… – figyelmeztetett Nógrádi. A közös határvédelem pedig csak papíron létezik, a gyakorlatban nem, a titkosszolgálatok sokat sürgetett jobb együttműködése évek óta döcög. A megoldás azonban csak egy lehet: a görög-török tengeri határt azonnal hajókkal lezárni, a migránsokat visszaküldeni Törökországba és egyszer és mindenkorra véget vetni Ankara zsarolásának. Amíg ez nem történik meg, röhögnek rajtunk és áramlanak a menekültek…

forrás: M1/Ma reggel

The post Nógrádi: a világ röhög rajtunk appeared first on PolgárPortál.

....én meg erre csakaszt tudom mondani, FAsznak köllött nekünk ez a kapitalizmus ???????!!!!!

AZÉR, HOGY NÉPEK SÜLLYEDJENEK NYOMORBA, NÉPEK HALJANAK HALOMRA, NÉPEK ÉHEZZENEK, ÉS 1 % GAZDAGODJON RAJTUK FOLYAMATOSAN ???????????

KIJAFASZ CSINÁLJA, GERJESZTI EZT A FÖLDI TÁRSADALMAT ILYEN TORZ RENDSZEREK KIALAKÍTÁSÁRA ????? NU, EZEKET KELL KILŐNI HIRTELEN !!!!! ÉS ÖRÖKRE !

kvadrillio 2016.06.21. 17:38:45

@kvadrillio: SAJNÁLOM.....EGYETLEN FÖLD VAN, EZEN ÉL PÁRMILLIÁRD EMBERKE ÉS EZEN DŐZSÖL PÁR .,..MAGÁT MINDEN6ÓNAK KÉPZELŐ CSÖKKENTÉRTELMŰ KAPZSI ÉLŐLÉNY ! NINCS RÁJUK SZÜKSÉGE A FÖLDI EMBERISÉGNEK !

kvadrillio 2016.06.21. 17:39:47

nu megyek meccset nézni, mert az legalább egy kis ideig szórakoztat ! :)

Afrika steht an der Elbe 2016.06.21. 19:02:01

@s:
Hát jó. Legyen Junájkum. Majd megbeszéljük.
süti beállítások módosítása