A franciaországi változásokra

2017. május 08. 06:55 - hajdunorablogja

„…vigyázó szemetek Párizsra vessétek!”

Batsányi 1789

Most, amikor az osztrák és a holland populisták után Orbán újabb szellemi szövetségese (Le Pen) szenvedett választási vereséget, amikor még emlékezünk kezébe temetett fejére a magyar népszavazási és alkotmánymódosítási bukás után, mégiscsak be kéne látni az udvartartásában, hogy Orbán nem Európa erős embere. Csak nagyon szeretne annak látszani.

A nacionalista, idegengyűlölő populisták, akik közé Orbánt a világsajtó és mára már bizonyosan az európai kancelláriák is besorolják, sorra szenvednek vereséget. A Brexit és Trump győzelme jól láthatóan kijózanítóan hatott azokra, akik mégis inkább európai, mint nemzetállami határok közé zárva akarják élni az életüket.

Európában a szélsőséges nacionalizmussal szemben új többség van kialakulóban, amely nem írható le többé a bal-jobb felosztással. A mostani választásokon már nem a különböző társadalmi értékrendeken alapuló modellek állnak szemben egymással, hanem a világ realitásaihoz való viszony a határvonal. Akik 19. századi világképpel akarnak politikai programot adni a 21. században, azok biztos vereségre számíthatnak.

Mi, magyarok ugyanezzel a helyzettel állunk szemben. Orbánnak és a Fidesznek semmilyen mondanivalója nincs a 21. század Magyarországáról, helyette sorosozás, migránsozás és időnként egy kis rezsicsökkentés a program. 2018-ban ezzel akarnak választást nyerni egy mellettünk egyre jobban elhúzó Európában. Ja, és van egy gazdasági mondás is: minél több suskát behúzni a gyűlölt Brüsszelből, hogy legyen miből kifizetni Mészárost és a klikket. A jobboldali értelmiségben megkezdődött erjedés valószínűleg ebből a felismerésből fakad: Orbán és köre fatális történelmi zsákutcába vezette az országot.

A franciaországi elnökválasztás kimenetelét, nem túlzás, szinte az egész világ dermedten várta, az eredményt hatalmas megkönnyebbült sóhaj fogadta. Aligha tévedhetünk, ha azt gondoljuk, hogy Orbán nem volt a felsóhajtók között. Az eredmény és annak európai következményei nyomán elszigeteltsége, ha ez egyáltalán lehetséges, tovább nő és lassan szinte történelmi méreteket ölt. Szembe kell néznie azzal, hogy alapvető tévedésben van a nemzetközi trendek felismerését illetően, aminek súlyos következményei lesznek az ország sorsára nézve. Látványos oroszbarátsága egyebek között már ma is rendkívüli tehertétel, mert súlyos bizalmi válságot eredményez szövetségeseink körében.

Ismerve Orbán kóros makacsságát aligha várható, hogy Magyarországot Európa szélére vezető politikáját felülvizsgálja. Ezért 2018-ban a magyar választópolgároknak kell végrehajtaniuk a történelmi korrekciót és visszavezetni az országot az európai főútvonalra.

 

61 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hajdunora.blog.hu/api/trackback/id/tr2612488967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Willkommenskultur 2017.05.09. 15:27:13

Orbán megbukott.

Mi lesz veletek jövőre, Nóra, ha nem lesz meg az 1%? Honnan lesz della?

rockjano 2017.05.09. 15:36:16

Tökéletesen egyetértek csak sajnos ehhez egy normálisan működő ellenzékre is szükség lenne.

Mindenkinek meg kéne tanulnia feladni valamit. MSZP-JOBBIK koalíció nélkül esélye sincs semminek...

Kivlov 2017.05.09. 15:51:33

"...a Fidesznek semmilyen mondanivalója nincs a 21. század Magyarországáról..."
Mert nektek aztán van. fütyörésztek, hőbörögtök, érdemi alternatívát felmutatni 7-10 éve képtelenek vagytok...

zenitó 2017.05.09. 15:53:39

@rockjano: Matematikailag igazad van,de ugye nem gondolod komolyan,hogy egy valamirevaló jobbikos érzelmű ember képes lenne egy olyan képződményre szavazni, amiben az MSZP is benne van?

szdan 2017.05.09. 15:57:01

Nah ti megélhetési libbantak beszéltek... ti sem vagytok "együtt" éppenséggel senkivel magatokon és beteges orbán-fóbiátokon kívül. De hogy a magyar emberekkel és érdekeikkel nem vagytok együtt, az is biztos.
Sok sikert a maradék 1%-os támogatottság leépítéséhez, jó úton vagytok!

Wandál 2017.05.09. 15:59:54

mocskos hazaáruló fideszesek: reszkessetek!!!

króm nickel 2017.05.09. 16:01:11

@MaxVal BircaMan HJCD:
Türelem! A hattyú 100 évnél tovább is élhet.

teéjesenmindegy 2017.05.09. 16:11:15

" Orbánnak és a Fidesznek semmilyen mondanivalója nincs a 21. század Magyarországáról, helyette sorosozás, migránsozás és időnként egy kis rezsicsökkentés a program. "
Nektek mi jutott? Putyinozás, Orbánozás. Néha kis füttyögés, performance-ok, nyikorgás. Meg persze az uncsi mantra, hogyaszongya " a zoktatás megazegészségügy meg a sajtszabadság meg a demokrácia, jááájj"

Netuddki. 2017.05.09. 16:11:57

Csak meg kell nézni az orbán példaképeit: putyin, erdogan, berluszkóni, löpen, türkménbasi.
Madarat tolláról...

Willkommenskultur 2017.05.09. 16:14:56

" Orbánnak és a Fidesznek semmilyen mondanivalója nincs a 21. század Magyarországáról''

Nem igazán az a lényeg ki mit mond. Különösen igaz ez a ballibre, akinek azt sem hiszik el a választók, amit kérdez.

legális 2017.05.09. 16:23:26

Szerintem sem komoly eredmény, ha egy időben és tartósan nő a GDP, a foglalkoztatás, a reálbér és csökken a hiány, a munkanélküliség, az adósságmutató.
Kár is róla beszélni, mikor lehet deazorbánozni.
Az elmútnyócévben még a tervszámokat sem sikerült sem eltalálni, sem teljesíteni. Most az, hogy a költségvetés minden évben tartható, megfelel azoknak az EU-kritériumoknak, aminek az EU-tagok jelentős része nem, az nem szempont. És mindezt egy teljesen beszámíthatatlan nyugatra ajvékoló libbant ellenzék által feltüzelt eu-környezetben. Ja és működik a V4 is.
Tudom, ez fidesz-mantra, de jó mantra.

sas70 2017.05.09. 16:32:18

@legális: Erősödéses jobban teljesítés van a kurva életbe, megmondták, úgyhogy az van! Még több stadiont, még több nyereséget Orbánstrómannak, mert ő nem viszi ki a nyereséget és nem vesz az Adrián jachtot, nyaralót, külföldi focicsapatot!
Hungárián mikor jártál, olyan sima mint a tükör és az országban az összes többi út is!

sas70 2017.05.09. 16:33:38

@legális: Az emútnyócévből a fidesz hetet kormányzott és forint fillére minden tervszámuk úgy teljesült, mint a pinty!

sas70 2017.05.09. 16:38:18

@teéjesenmindegy: Minden nagyon szép, minden nagyon jó, mindennel nagyon megvagyok elégedve!
Ja, csak a derekam fáj és 3 hónapra kaptam időpontot a reumatológiára, addig biztosan elmúlik a fájdalom, úgyhogy nem is lesz rájuk szükség, vagy így maradok.

Willkommenskultur 2017.05.09. 16:38:47

@sas70: Tényleg teljesültek a tervszámok.

Nem véletlen, hogy Orbán 11 éve miniszterelnök, és még mindig viszonylag hiteles, a köv. választás esélyese.

1990 óta más ilyen miniszterelnök nem volt, sőt 1 ciklust se húztak ki azoknak a pártoknak a miniszterelnökei, akik most olyan nagyon Orbánoznak. Megyó-Gyurcsány-Bajnai.

Mert mindenkit át lehet verni...egyszer.

adt 2017.05.09. 16:47:23

n Orbán újabb szellemi szövetségese (Le Pen) szenvedett választási vereséget" Komoly gondolatmenet! ;-)
Mar az elso mondat egy nagy hazugsag, Orvban szellemi szovetsegese sajat bevallasa szerint is Fillon volt,Le Pent Vonaval lehetne abszolut parhuzamba allitani.,

willcox 2017.05.09. 16:48:11

@Willkommenskultur: Pedig tényleg jó lenne, ha megbukna. Alacsony a versenyképességünk innováció alig-alig van. Fejre állás lehet ebből.

sfi 2017.05.09. 16:49:12

@Willkommenskultur:
"Mert mindenkit át lehet verni...egyszer."

A fideszes szavazótábor az élő példa, hogy nem csak egyszer. :D

Willkommenskultur 2017.05.09. 16:53:12

@willcox: Már az IMF kifarolás óta mesélik a fejreállást, de eddig elmaradt. Ehhez képest alternatívának ott van a már többször fejreállt ballib koala, meg a Jobbik.

willcox 2017.05.09. 16:53:23

@legális: Mindannak, amit leírtál az únió volt a motorja. Ennyi beáramló pénzzel egy plüss macinak is sikerült volna.

Willkommenskultur 2017.05.09. 16:54:01

Európa oda jutott, hogy olyan kriplik vezetik, akiknek normális társadalom szavazójogot se adna.

Macronnak, Merkelnek, Maynek, de az olasz és a svéd miniszterelnöknek is, NULLA darab saját gyereke van.

Ez a kemény.

Willkommenskultur 2017.05.09. 16:56:12

@willcox: Népszerü mantra, csakhogy az Únió 2004 óta van itt, és 2007re a magyar gazdaság tönkrement. Úgy, hogy akkor egész Európa a mainak a duplájával fejlődött, beleértve a környező országokat. És 2016ban ugye 1 ft uniós pénzt sem tudtunk felhasználni, mégis maradt 2% GDP emelkedés, ami a 2007-2008asnak több mint a duplája.

alfacharlybravo 2017.05.09. 16:57:19

@sas70: Az ideg osztályon még hosszabb a váró lista, de a fiam is elment a háziorvoshoz sav túltengés miatt aki elküldte vizsgálatra a gasztroenterológiára, de nem tudott időpontot egyeztetni. A német egészségügy is elég érdekes, Magdeburgban bekerültem az egyetemi klinikára hasfájással, sajnos nem sikerült megállapítani, hogy mi a bajom, ezért aláírattak velem egy nyilatkozatot, hogy az én felelősségemre belenéznek a hasamba és ami nem tetszik az kidobják. Végül a gazdasági szakember eldöntötte, hogy AOK betegbiztosítónál az epehólyag műtét fizet a legjobban. A barátom Kreefeld lakik, ő szerinte mindenért fizetni kell és inkább kuruzslás folyik nem gyógyítás. Ja, a mentőért fizettem 500 EUR és 50 EUR volt a vizit díj.

willcox 2017.05.09. 16:58:37

@MaxVal BircaMan HJCD: Nagy baj lenne, liberális piacgazdaságok érték el a nyugati országokban a számunkra elképzelhetetlen életszinvonalat, úgy néz ki, hogy Macron megválasztásával újra erősödhet ez az eszme.

Jakab.gipsz 2017.05.09. 17:04:57

@Wandál:
Wandál azt mondja, hogy "mocskos hazaáruló fideszesek: reszkessetek!!!" félkegyelmű Wandál tőletek?
Ha-ha-ha.

Tudjuk szerettek pálcát törni, (az ártatlanok felett) Na. ezért nem kaptok meg senkit, pszichopata őrültek.

willcox 2017.05.09. 17:06:16

@Willkommenskultur: Nem ment tönkre a gazdaság 2007-re, 2008-ban elég jól álltunk, hiszen az akkori gdp-t 2014-15-re sikerült elérni. A 2009-es válság bármilyen szinezetű kormányt letérdeltetett volna. Bajnai 1 év alatt elég sokat elért, még Viktorunk is elismerte.Tulajdonképpen abban az egy évben volt igazi kormányzás. Csehek nagyon előttünk vannak, Szlovákok ill. Lengyelek megelőztek minket. Pedig a legkarizmatikus vezetőnk nekünk van:).

jolka40 2017.05.09. 17:07:12

Amelyik országban tisztességesek a választási szabályok (pl. van kétfordulós választás), ott soha nem győzhet szélsőjobbos párt Európában. Még kripto-szélsőjobbos sem.

ARABOKAT KIZÁRNI CEU t BEZÁRNI 2017.05.09. 17:08:22

"mégiscsak be kéne látni az udvartartásában, hogy Orbán nem Európa erős embere. Csak nagyon szeretne annak látszani. "

Pedig Orban az egyetlen cselekvokepes ember az unioban. Megallitotta az arab terroristak ozonet, es cselekvesre osztonzott mas orszagokat is. Vagyis megvaltoztatta a vilagot.
Nincs meg egy olyan magyar miniszterelnok, akinek a nevet, nem hogy az egesz vilagon, de akarcsak az EU-ban ismernek. es kicsit felnek.

Willkommenskultur 2017.05.09. 17:10:26

@willcox: Ne hazudozz.

2007ben a gazdaság 0,1%kal bővült, 2008ban 0,9%kal, eladósodás közben.

Ehhez képest az elmúlt 7 évben átlag 2,5%kal, és mindezt adósság leépítés közben.

'A 2009-es válság bármilyen szinezetű kormányt letérdeltetett volna.' De nem 2007-ben és 2008ban, amikor a szomszédok bővülése 5-10% volt, a mienk 15xöse.

HALÁL A CEU ra 2017.05.09. 17:12:26

Csak a szokásos Kedd van, ilyenkor szokott megbukni az Orbán.

Ballib Cenzúrázók Réme 15a 2017.05.09. 17:20:01

Orbánnak és a Fidesznek semmilyen mondanivalója nincs a 21. század Magyarországáról?

Miért nektek Soros csicskáknak, Gyurcsány bérenceknek mi van? Hogy Orbán Viktort számoltassuk el mert megszámolatanul lopta szét a nemzeti vagyont? Meg hogy a gázszerelőjétől vegyük vissza az összes ellopott 1000 milliárdokat? Meg a Rogán Tónitól? Meg az összes Fideszestől? Meg hogy börtönözzük be őket életfogytiglanra? Ennyi a mondanivalótok, csak, nem több?

Azért vagytok így felháorodva mert most nem a Strabag lop és viszi ki a profitot az országból, hanem a Fidesz? Ez nem tetszik nektek liberális álcivileknek? Hát tudjátok meg, hogy inkább lopjon el mindent a Fidesz mert ők a hazáért vannak, minthogy egy liberális csak egy mákszemet lopjon.

Remélem hogy a követekező 20 évben Orbán Viktor minden választást megnyer és az összes közpénzt a maga nemzetien gondolkodó gázszerelőinek adja, hogy legalább 20 évig egye majd a fene a libsiket. Én meg a legboldogabb ember leszek a világon, ahogy nézem hogy hogy szenvednek a liberális szocialsiták, ahogy a szemük láttára tünteti el Viktor az összes pénzt, ami csak létezik, mert ez nem nemzeti érdek, hogy a magyar emberek pénze jó kezekben legyen. Erre meg csak Orbán Viktor alkalmas, iletve azok, akket ő kijelöl.

telkoe 2017.05.09. 17:33:00

@jolka40: Amelyik országban tisztességesek a választási szabályok (pl. van kétfordulós választás),

Ezek szerint az USAban, Kanadaban es az Egyesult Kiralysagban nincsennek tisztesseges valasztasi szabalyok.
Jo persze ertem, a halado baloldali okosnyugdijas mindent jobban tud, de talan tessek legkozelebb megprobalni egy icipicit szetnezni es gondolkozni mielott ilyen bolcsessegeket teszik elereszteni.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.09. 18:01:43

@sas70: "Az emútnyócévből a fidesz hetet kormányzott és forint fillére minden tervszámuk úgy teljesült, mint a pinty! "

A Széll Kálmán tervre gondolsz? Azt a rengeteg új adót forintra beszedték, ebben igazad van. Hogy 2018-ra az államadósság a GDP 50%-a lesz, az is biztos úgy fog teljesülni, mint a pinty! Csirrip! Csirrip! Csirrip!

apro_marosan_petergabor 2017.05.09. 18:02:57

A gond az ehhez hasonló bloggerekkel, az, hogy képtelenk tárgyilagosan gondolkodni, többnyire gondolkodni is.
Magyarország most jól, egyre jobban működik, a maszop-szadesz okozta károkat sikerült felszámolni. A francia választás is azt mutatta. komoly változásokra van szükség Franciaországban, amrt amit addig a szocik, és konzervatív pártok csináltak, Hollande-al, megbukott. Az, hogy a fej-fej mellett haladó pártokból Macron s Le Pen jutott a második fordulóba is a franciák megosztottságát, tanácstalanságát tükrözi. Juthatott volna Villon vagy Mechelen...
A ballib médiafölényből, és az évtizedek óta tartó szélsőjobbozásból nem meglepő, hogy másodjára Macron lett a győztes. Az a Macron, aki valószínüleg jobboldali kormányt fog kinevezn...
(Hogy ez milyen egyensúlyozó folyamatokhoz vezet Fr-ben és az EU-ban nehezen ltható most előre, én nem látom a libero fölényt...)
Az a Macron, aki kénytelen lesz megbírkózn a terrorizmussal, iszlámizmussal. Hogy megy ez neki, majd kiderül. Hogy a szerzőnekl annyi sütnivalója nincs, belássa OV optimálisat lépett, mikor intézkedéseivel elkerülhetővé vált a migráns áradat(s az ebből származó problémák) Magyarországon, hogy nem kerülhetünk olyan ócska helyzetbe, mint a franciák, a benelux államok vagy az 1-2 éve megzakkant Merkel miatt a németek - az csak bevezető mondatomat húzza alá.
Szerzőnk azt sem látja, nem gyarmatosító ország lévén nem kell nekünk átvennünk a volt gyarmatósító országok a gyarmatosításból most származó kései komoly károkat, terheket...
Németország pedig a többmillió török vendégmunkás árát(is) fizeti meg most. Mivel nem kevés iszlám szavazója van, ezért nem tud szabadon dönteni ezekben a kérdésekben - de már merkel is más nótát fúk, mint 2 éve...
Ha a Fidesz-KDNP gazdasági teljesítményét nézzük - akkor sincs szégyelnivalója a csapatnak, kamat leszorítás, túlzott deficit eljárás megszüntetése, államadósság csökkentés, áttranszformálás Ft-ba, a millió bedőlő deviza hitel probléma megfogása, közmunka bevezetés, hosszasan sorolhatnánk a pozitívnál pozitívabb intézkedéseket...(a hibák mellett - de olyan hol nincs?)
Szóvl ez a kis cikkecske meglehetősen mellényúlt.

Janossz 2017.05.09. 18:24:20

"Tartottunk egy helyzetértékelést a 2017-es évről. Korábban azt mondtuk, ez a lázadás éve lesz. Európa nemzetei fellázadnak Brüsszel ellen, mely hol nyíltan, hol lopakodva, suttyomban hatásköröket akar elvenni, és egyre kevésbé ad lehetőséget arra, hogy mi döntsünk a saját életünkről "

Lassan az év felénél járunk. Hány nemzet is lázadt fel eddig?
Egy lázad, igen, de az nem Brüsszel ellen, hanem a látnokkal vannak komoly problémái.

Brix 2017.05.09. 18:48:57

Amíg a centrum nem tudja a kivezető utat:
-migrációs válság megoldatlansága
-fiatalok munkanélkülisége, és általános munkanélküliség Dél_Eu-ban
-centrum-periféria különbségek kiélesedése
- bank- és euróválság
- elharapózó bűnözés, terrorizmus
addig jobb a " periférián" maradni!!
Nálunk lesz 2017-ben közel 4%-os GDP növekedés, növekvő reálbér, csökkenő munkanélküliség... Migrók a határon kívül...MI kell még nektek, liberók??
Nálunk lesz 2017-ben 4% közeli GDP növekedés,

sunabajnok 2017.05.09. 19:19:54

És ha szimplán mind eltakarodna a politikából kapáni, és Nobel Díjas közgazdászok, orvosok stb...., vennék át a helyüket legalább addig, amíg nem áll fel egy új politikai irány?
Megmondom őszintém mindet elzavarnám Magyarországról,
Csak röhög rajtunk mindenki.

Janossz 2017.05.09. 19:21:27

@Brix: Az a jó, hogy ti mindenre tudjátok a választ, ismertek minden kivezető utat.....
A brossúra dumát kétszer másoltad be, nem töröltél eléggé!:-)

anyadmajma 2017.05.09. 19:56:25

@Brix: csak, az, hogy ti hazaáruló bolsevik geci fideszesek kidögöljetek a földről.
És máris eljön a kánaán.

Nzoltan 2017.05.09. 20:17:01

A Fidesznek nincs alternatívája itthon. Ha lenne, nem egy- két százalékos pártok irogatnák ugyanazokat a hülyeségeket újra és újra.

vajdasagi 2017.05.09. 20:17:57

@willcox: Ebből sajnos nem "lehet" fejreállás, hanem "lesz". Olyan ez, mint amikor kiestünk a 100. emeleten az ablakból, és zuhanunk lefelé, és már a 10. emeletnél tartunk, de azt mondjuk, hogy "so far so good". Minden épesz, a gazdasághoz értő ember tudja, hogy lemaradunk, és ez elsősorban az oktatás színvonala miatt van. Amit ez a kormány művel oktatásban az a Haza tönkretétele, tehát hazaárulás.

spellbinder 2017.05.09. 20:18:39

Ezek a primitív bolsi blogok a végén még orbán-fant faragnak belőlem.

vajdasagi 2017.05.09. 20:21:26

@Willkommenskultur: Ha a szavazati jogot a gyerekek száma határozna meg, akkor hazánkban nagyon fura lenne, hogy kik szavazhatnak. Csak gondolj ebbe bele.

Janossz 2017.05.09. 20:54:28

@spellbinder: Erre felénk a Gergely-naptárt használjuk. Ismered? 2017-et írunk most épp.

Willkommenskultur 2017.05.09. 20:56:19

@vajdasagi: Nagyon durva hogy gyerektelenek vezetik az összes nagy EU tagállamot.

spellbinder 2017.05.09. 20:59:27

@Janossz: Ha már, jó bolsi módjára, érv híján baszakodsz...mesélj már, mi az a "brossúra"? :) Vegyél már egyszer könyvet a kezedbe, te szar proli.

spellbinder 2017.05.09. 21:09:03

@Janossz: lol, te, olvasatlan majom :) Magyarul tanulj meg előbb :)

Janossz 2017.05.09. 21:24:43

@ostvan1: Nézni tudnak ezek, csak nem látnak, az a baj!!

fidesz maszop dk egykutya 2017.05.09. 21:28:31

@spellbinder: jaj komcsikám, te már orbán fan vagy olyan rég óta :)

spellbinder 2017.05.09. 21:37:02

@fidesz maszop dk egykutya: lófasz a seggedbe:) Őszerinte én csőcselék vagyok. De a vörös gyilkosok és ezek momentumosmillás leszármazottai mindennél rosszabb (múlt, jelen)
perspektíva.

fidesz maszop dk egykutya 2017.05.09. 22:15:31

@spellbinder: "elvtárs" orbán az elvtársait csak akkor csőcselékezi, ha az ellenséges csapatot játsszák éppen el. De te nem azt játszod, vagy nagyon szarul :D

Jakab.gipsz 2017.05.09. 22:34:13

@willcox:
A Cseheknek, Szlovákoknak, Lengyeleknek, nem voltak üresfejű Szabad Demokratáik és nem herdálták el a nemzeti vagyonukat és az aranytartalékaikat sem.

Bezzeg a mi liberálisaink azt harsogták, annyit ér a magyar nép össze gürizett állami vagyona amennyit a "vevő" hajlandó érte fizetni. Mert az állam rossz gazda majd a piac megoldja (Kuncze Gábor úr mantrája) stb. .

Itt tartunk most.

Persze, hogy rettegnek, talán van is rá okuk, azok után főleg amiket Kertész Ákos hazudozott rólunk!

spellbinder 2017.05.10. 01:20:15

@fidesz maszop dk egykutya: lófaszt, mama. Engem még 2002-ben csőcselékezett le. Éltél már akkor, te kapitalista neomarxista?

Wandál 2017.05.10. 14:43:41

@Jakab.gipsz: végetek van, mocskos hazaárulók, lehet futni...

fidesz maszop dk egykutya 2017.05.10. 20:51:49

@spellbinder: de most már elvtársa vagy. Én éltem, de nem voltam akkor sem neomarxista, meg most sem. Az nektek komcsiknak a területe.
süti beállítások módosítása